اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 22 تير 1391 / کد مطلب: 3003 / نظرات: 0

برگزیدگان چهارمین جشنواره مرشدان برتر معرفی شدند /


اختتاميه جشنواره مرشدان برتر ایران زمین برگزار شد


اختتاميه جشنواره مرشدان برتر ایران زمین برگزار شد  برگزیدگان مرحله نهایی چهارمین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین به میزبانی سبزوار در آیین اختتامیه این جشنواره معرفی شدند.   
به گزارش سبزوار پيام ، در این آیین که پنج شنبه شب در تالار کاشفی سبزوار برگزار شد برترین های جشنواره بدین شرح معرفی شدند.
"علی ناری" از سبزوار در رده سنی 41 تا 60 سال و "سید مجید نقیب زاده " از سبزوار و "مهدی یداللهی" از همدان در رده 21 تا 40 سال به عنوان مرشدان برتر کسب کننده مجموع امتیازات همه بخش ها موفق به کسب سردم زرین شدند.
بخش انفرادی این جشنواره در رده های سنی 21 تا 40 سال و 41 تا 60 سال برگزار شد که در ضرب نوازی رده 41 تا 60 سال سردم سیمین به "علی ناری" از سبزوار و دیپلم افتخار به "بهروز جهانی" از کرمانشاه و " سید علی سجادی" از سبزوار اهدا شد.
در رده سنی 21 تا 40 سال هم سردم سیمین به "سید مجید نقیب زاده" از سبزوار و "مهدی یداللهی" از همدان و
دیپلم افتخار به "سید محمد علی بشیری" از ساوه ، "هادی روح اله خلیل زاده ماهانی" از کرمان ، "محمد تقی سعادت پور" از ساوه ،" ابوالفضل غلامی" از سبزوار و "عباس نارنجی "از سبزوار اهدا شد.
در بخش منقبت خوانی رده 41 تا 60 سال سردم زرین به "سید علی سجادی " از سبزوار و در رده 21 تا 40 سال سردم زرین به "سید مجید نقیب زاده" از سبزوار اهدا شد.
در بخش حماسه خوانی رده 41 تا 60 سال سردم زرین به "علی ناری" از سبزوار و دیپلم افتخار به "ماشاء اله صفری" از کرمانشاه و در رده 21 تا 40 سال سردم زرین به "ابوالفضل غلامی " و" عباس نارنجی" از سبزوار ، سردم سیمین به "هادی روح اله خلیل زاده ماهانی" از کرمان و دیپلم افتخار به "سید محمد علی بشیری" ازساوه اهدا شد.
در بخش آواهای محلی در رده 41 تا 60 سال دیپلم افتخار به "بهروز جهانی" از کرمانشاه و" مرتضی حاصلی " و " محمد علی حاصلی" از یزد اهدا شد.
در بخش ثناخوانی رده 21 تا 40 سال سردم زرین به "محمد تقی سعادت پور" از ساوه اهدا شد.
در بخش مقام خوانی رده 21 تا 40 سال سردم زرین به "مهدی یداللهی" از همدان اهدا شد.
بخش دونفری و گروهی این جشنواره در رده سنی آزاد برگزار شد که در بخش دو نفری سردم سیمین به "سجاد کوهکن" و "علی حسین زاده" از یزد اهدا شد.
در بخش گروهی سردم زرین به طور مشترک به گروه چهار نفری سبزوار "سید علی سجادی" ،" سید مجید نقیب زاده " ، "عباس نارنجی" و "عباس دروکی" و گروه سه نفری بیرجند "حبیب اله شاعر" ، "مهدی امام دادی" و" محمد رضا حسن پور " اهدا شد.
سردم سیمین به گروه چهار نفری سبزوار" سید مرتضی آل احمد" ،" سید مرتضی ناظمی آزاد " ، "علی مومنی" و "عماد ابارشی " اهدا شد.
دیپلم افتخار این بخش هم به گروه سه نفری ساوه" سید محمد علی بشیری" ، "محمد بستانی" و "محمد تقی سعادت پور" رسید.
دبیر چهارمین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین هم در این آیین گفت: در مجموع 123 لوح فشرده از مرشدان 22 استان کشور در مرحله مقدماتی به دبیرخانه رسید که 25 اردیبهشت روزبزرگداشت فردوسی توسط هیئت داوران بررسی شد.
" فرهاد طلوع کیان" افزود: از این تعداد 22 اثر از 28 مرشد 9 استان کشور در بخش های مختلف جشنواره کاندیدای مرحله نهایی شدند.
وی هیئت داوران این جشنواره را متشکل از 10 نفر از خبرگان عرصه مرشدی و عالمان ادبیات و موسیقی در زمینه های ضرب ، آواز و ادبیات از هفت استان کشور ذکر کرد و افزود: این داوران در روز 21 تیر اجراهای مرشدان راه یافته به مرحله نهایی را در سبزوار قضاوت کردند.
وی گفت: در مراسم اختتامیه جشنواره در مجموع 17 سردم زرین ، 10 سردم سیمین و 15 دیپلم افتخار به برترین ها اهدا شد.
طلوع کیان هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی و ارتقای سطح کیفی هنر آیینی مرشدی دانست و افزود: زیبایی های اجراهای مرشدان نسبت به دوره های قبل جشنواره کاملا مشهود بود چرا که طی چند سال اخیر نگرش علمی در هنر مرشدی نهادینه و آموزش جدی گرفته شده است.
دبیر فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای کشورهمچنین گفت:برگزاری بزرگترین رویداد مرشدان در سبزوار با پیدایش بزرگان مرشدی کشور از این خطه طی تاریخ ورزش پهلوانی تناسب دارد و 10 مرشد از 28 مرشد راه یافته به مرحله نهایی این جشنوراه نیز از سبزوار بودند.
سرپرست هیئت داوران هم طی قرائت بیانیه هیئت داوران ،مشاهده کمتر اصالت پهلوانی و زورخانه ای در بخش هنر ضرب نوازی جشنواره را خاطر نشان کرد و گفت: این در حالی است که اهداف انجمن مرشدان پیشرفت و نوآوری با حفظ سنت های اصیل پهلوانی و زورخانه ای است.
"محمد گرجی " نوای پهلوانی و زورخانه ای در بخش آواز و بهره گیری از علوم و فنون موسیقی روز و رونق دادن به موسیقی اصیل زورخانه ای را نیازمند توجه و تاکید دانست .
وی همچنین افزایش اطلاعات ادبی و شعری ،آگاهی از اوزان عروضی ،شعر شناسی ومفهوم شناسی ،تناسب بین شعر و ریتم انتخابی و انتخاب از منابع اصلی اشعار در بخش آوازی ، استفاده از امکانات صوتی ضرب زورخانه ای در بخش گروهی و اهمیت دادن به کیفیت صدای ضرب را از تاکیدات هیئت داوران برشمرد.
مرحله نهایی چهارمین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین از 20 تا 22 تیرماه با حمایت مالی موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع) و با همت و همکاری نهادها و ادارات مختلف سبزوار در این شهرستان برگزار شد. 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.