اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 23 تير 1391 / کد مطلب: 3006 / نظرات: 0


محسنی/موضوع تحویل اس ۳۰۰ به ایران قابل حل است



عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه موضوع تحویل اس ۳۰۰ به ایران قابل حل است،گفت: تهران با توجه به مواضع روسیه انتظار دارد که این کشور تحت تاثیر قطعنامه‌های ظالمانه سازمان ملل، ضد ایران عمل نکند.
به گزارش  خانه ملت، محمد رضا محسنی‌ثانی درباره گزارش رئیس مرکز مطالعات تجارت جهانی اسلحه که تحویل اس ۳۰۰ به ایران را مغایر قطعنامه‌های سازمان ملل ندانست، گفت: موضوع تحویل اس ۳۰۰ به ایران قابل حل است.
نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای در مجلس شورای اسلامی با یادآوری مشترکات تهران و مسکو موضوع تحویل اس ۳۰۰ به ایران قابل درک است، افزود: ایران با توجه به مواضع روسیه انتظار دارد که این کشور تحت تاثیر قطعنامه‌های ظالمانه سازمان ملل ضد ایران نباشد.
مسکو استقلال خود را در برابر ناتو حفظ کند
وی، خواستار رفتار مستقل مسکو در قبال ایران شد و گفت: مسکو باید بتواند استقلال خود را در برابر ناتو حفظ کند.
این نماینده اصولگرای مجلس نهم، عدم تحویل اس ۳۰۰ به ایران به بهانه مغایرت آن با قطعنامه‌های سازمان ملل را ارتباطات تاکتیکی روسیه خواند و توضیح داد: این ارتباطات مقطعی نمی‌تواند مانعی برای روابط محکم دو کشور باشد.
محسنی ثانی، با یادآوری خودکفایی ایران در ساخت تسلیحات نظامی، با بیان اینکه ایران می‌تواند پیشرفته‌ترین سلاح‌های نظامی متعارف را بسازد، توضیح داد: ایران بدون گرفتن سلاح از سایر کشورها توانست ۸ سال جنگ تحمیلی را پشت سر بگذارد و آن را اداره کند.
وی، ادامه داد: باورها و ایمان ایرانی‌ها تا حدی است که غرب و سایر کشورهای دنیا نمی‌توانند به بهانه تحریم‌ها، روی توانمندی دانشمندان ایرانی تاثیر بگذارنند بنابراین عدم تحویل اس ۳۰۰ هم می‌تواند ایران را به خودکفایی در ساخت این موشک برساند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، با بیان اینکه رئیس جمهوری پیشین روسیه فروش اس ۳۰۰ به ایران را به دلیل مغایرت با قطعنامه‌های سازمان ملل لغو کرده بود، گفت: همانگونه که مذاکرات درباره ساخت نیروگاه بوشهر به نتیجه رسید، مسکو و تهران نیز می‌توانند با چانه‌زنی درعرصه سیاسی این مسئله را نیز حل کنند.
در پی افزایش فشارهای غرب بر روسیه در خصوص سوریه و نیز استقرار سپر موشکی در اروپا، یک کارشناس روس تاکید کرد که فروش "اس-۳۰۰" به ایران مغایر قطعنامه‌های سازمان ملل نیست و این درحالی است که رییس‌جمهور پیشین روسیه با تاکید بر این مغایرت فروش این سیستم‌ها به ایران را معلق کرد.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.