اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 23 تير 1391 / کد مطلب: 3007 / نظرات: 0

امام جمعه شهرستان داورزن:


در نظام الهی، رهبری ركن اصلی و بنیادین نظام است


در نظام الهی رهبری ركن اصلی و بنیادین نظام است  امام جمعه شهرستان داورزن گفت: در نظام الهی ما، رهبری ركن اصلی و بنیادین نظام است.
  
 
به گزارش سبزوار پيام به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمود مداحی در خطبه های نماز جمعه داورزن به مناسبت سالروز تشكیل مجلس خبرگان رهبری افزود: در قانون اساسی نیز رهبری به عنوان ضامن سلامت و انحراف پیدا نكردن مراكز تصمیم گیری و قوا از تكالیف اصیل و اساسی اسلامی شناخته شده است.

وی گفت: مجموعه مسئولیت های رهبری و نقش مهم رهبری در سلامت نظام الهی سیاسی اقتضا می كند كه برترین چهره عهده دار هدایت جامعه اسلامی شود.

وی افزود: رهبری در جامعه اسلامی باید از بالاترین صلاحیت های علمی، اخلاقی، سیاسی و دیگر توانمندی ها برخوردار باشد و انتخاب رهبر به صورت غیر مستقیم از طرف مردم توسط منتخبین مجلس خبرگان است.

او افزود: مهم ترین كار در كارنامه درخشان مجلس خبرگان رهبری، تلاش و تصمیم به موقع و درست اعضای آن پس از ارتحال امام خمینی (ره) و انتخاب حضرت امام خامنه ای به عنوان رهبر نظام اسلامی می باشد.

حجت الاسلام مداحی همچنین هفته بهزیستی را گرامی داشت و گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تشكیلات جامع برای ارائه خدمات بهزیستی وجود نداشت.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سازمان بهزیستی كشور بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب تشكیل و با تلاش شهید دكتر فیاض بخش به نهادی كارآمد برای خدمت به محرومان و مستضعفان و حمایت از نیازمندان، معلولان، مبتلایان به امراض سخت و امثال آن تبدیل شد.

وی ابراز امیدواری كرد ادارات بهزیستی و اوقاف، از موقوفات شهرستان برای خدمت به محرومین شهرستان استفاده كنند.

امام جمعه داورزن همچنین با توجه به فرا رسیدن ماه مبارك رمضان گفت: روزه گرفتن، اطاعت پروردگار، مبارزه با نفس اماره، تمرین عملی مقدمه قیامت، نورانیت درونی روح و روان، تقویت اراده در تصمیمات و امور و تقرب الی الله را به همراه دارد.

داورزن در 75 كیلومتری غرب سبزوار یكی از شهرستان های غربی استان خراسان رضوی است.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.