اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 28 تير 1391 / کد مطلب: 3049 / نظرات: 0

در نشست شوراي فرهنگ عمومي سبزوار/


امام جمعه و فرماندار خواستار ترویج فرهنگ عفاف و حجاب شدند


امام جمعه و فرماندار خواستار ترویج فرهنگ عفاف و حجاب شدند  امام جمعه سبزوار خواستار توجه جدی در مورد حجاب و عفاف شد و گفت: همه باید برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف تلاش كنند. 
  
به گزارش سبزوار پيام به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین ' غلامحسین ابراهیمی '  در نشست شورای فرهنگ عمومی سبزوار افزود:در قانونی كه در باره حجاب وجود دارد، مجازات برای هر زنی كه لباسی بپوشد كه حیثیت عمومی را جریحه دار كند در نظر گرفته شده است.

وی با تاكید بر اولویت در امر به معروف و نهی از منكر و تذكر زبانی در اصلاح بدحجابی در جامعه افزود: در عین حال در برخی موارد برخورد نیز باید باشد چرا كه جنگ نرم دشمن در این قالب در حال گسترش است.

وی در مورد گسترش بدحجابی بین آقایان و استفاده از لباس هایی با تصاویر و نمادهای مختلف هشدار داد.

معاون استاندار و فرماندار سبزوار هم اعلام كرد: از فردا هر فرد اعم از بانوان و آقایان بدون حجاب اسلامی وارد دستگاه های اداری ، اجرایی و فرهنگی شوند مدیران ما قانونا و شرعا حق پاسخگویی به آنها ندارند كه در مورد بانوان تاكید بر استفاده از پوشش كامل و چادر است .

'قاسم شعبانی ' این مطلب را با اشاره به تصویب 'طرح میان مدت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در استان خراسان رضوی' و در ستاد مربوط بیان كرد و افزود: همچنین بانوان مشغول بكار در دستگاه های اداری و فرهنگی نیز باید با پوشش كامل یعنی چادر وارد اداره شوند.

وی با بیان اینكه بر اساس این طرح همه دستگاه هایی كه حتی یك درصد از بودجه عمومی دولت استفاده می كنند باید طرح ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را اجرا كنند، افزود: بنا بر این است كه این طرح از دستگاه های دولتی و حاكمیتی آغاز شود.

وی سینما ، پارك ، دفاتر پیشخوان دولت و ... را هم از موارد شمول این طرح دانست و افزود: بایستی طرح ترویج عفاف و حجاب توسط دستگاه ها و مدیران ذیربط در این مكان ها اجرا شود.

جانشین رییس شورای فرهنگ عمومی سبزوار بازه زمانی در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح را 18 ماه از21 تیر امسال تا 21 دی سال آینده ذكر كرد و گفت: تلاش می كنیم در زمانی كمتر از 18 ماه ، حداقل سیستم های اداری، اجرایی و آموزشی سبزوار را به این سمت هدایت كنیم.

وی افزود: تاكید اصلی بر انجام كار فرهنگی و نرم افزازی در این حوزه و استفاده كمتر از برخورد انتظامی و سخت است .

رییس شورای تامین سبزوار گفت: این طرح در حالی اجرا می شود كه بحث مربوط به برخورد فرهنگی و انتظامی در كوچه ، خیابان و غیره نیز در جای خود محفوظ است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری آیین نكوداشت استاد حمید سبزواری در نخستین فرصت ممكن پس از ماه مبارك رمضان خبر داد و از تمام دستگاه های اجرایی خواست تمام امكانات شهرستان را برای برگزاری هر چه باشكوهتر این مراسم بسیج كنند.

وی دیجیتالی شدن تلویزیون سبزوار در سال جاری و پیش بینی پنج میلیارد ریال اعتبار برای این موضوع را خاطر نشان كرد و گفت: از صدا و سیمای استان توقع داریم با توجه به اعتبار مصوب و جمعیت برخوردار شهرستان ، هر چه سریعتر امكان بهره برداری از این سیستم در سبزوار را فراهم كنند.

فرماندار ویژه سبزوار از انتخاب شعر سرود ویژه سبزوار در جشنواره سرودهای شهرستانی خراسان رضوی به عنوان شعر برتر خبر داد و افزود: تغییرات جزئی در سرود سبزوار داده خواهد شد.

وی رعایت هماهنگی طراحی المان ها با آداب و رسوم ، عرف و اعتقادات مذهبی و استفاده از نظر كارشناسان فرهنگی و دینی در مورد المان ها و نامگذاری میادین و خیابان ها در سبزوار و برگزاری هر چه باشكوهتر جشنواره علوم قرآنی و نمایشگاه قرآن و عترت در ماه مبارك رمضان را هم مورد تاكید قرار داد.

نماینده ائمه جماعات سبزوار در شورای فرهنگ عمومی سبزوار هم خواستار فراتر رفتن نظارت بر حجاب و عفاف از حوزه دستگاه های اجرایی شد.

حجت الاسلام 'حسین زحمتكش' گفت : خانواده برخی مسوولان نیز بایستی به حجاب اسلامی بیش از پیش پایبند باشند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار هم خواستار اقدام شهرداری این شهر برای تصویب طرح المان ها در اداره هنرهای تجسمی استان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

' مجید عسكری ' از واگذاری دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر تك بازیگر رضوی به عنوان جزئی از جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به این شهرستان و نیز در حال تهیه بودن سند راهبردی فرهنگی و هنری در سبزوار خبر داد.

وی با بیان اینكه امور فرهنگی نباید فقط به دستگاه هایی همچون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی واگذارشود، افزود: همه نهادها در حوزه كار فرهنگی مسوول هستند.

دبیر ستاد نكوداشت استاد حمید سبزواری نیز خواستار حمایت سازمان میراث فرهنگی كشور برای تسریع در ثبت شعر 'خمینی ای امام' این شاعر گرانقدر به عنوان میراث معنوی شد.

'سید نوراله رضوی ' همچنین ثبت منزل حمید سبزواری به عنوان میراث فرهنگی ، واگذاری این مكان برای استفاده فرهنگی و نیز تسریع در ساخت تندیس یا سردیس استاد حمید سبزواری و نامگذاری یكی از میادین یا خیابان های شهر سبزوار به نام این شاعر آرمانگرای انقلاب را خواستار شد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.