اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 28 تير 1391 / کد مطلب: 3052 / نظرات: 1


گسترش ايستگاه‌های مطالعه در سبزوار


 
مدير اداره كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان سبزوار از راه‌اندازی ايستگاه‌هاي مطالعه و تشكيل كانون‌هاي علمی ادبی در كتابخانه‌ها با هدف جذب افراد به كتابخواني خبر داد.
مدير اداره كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان سبزوار از راه‌اندازی ايستگاه‌هاي مطالعه و تشكيل كانون‌هاي علمی ادبی در كتابخانه‌ها با هدف جذب افراد به كتابخواني خبر داد.

 زيبا باغاني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران اظهار کرد: در كتابخانه‌هاي شهرستان سبزوار كانون‌هايي را مانند كانون شعر و كانون نهج‌البلاغه تشكيل داده‌ايم كه باعث مي‌شود جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به هر یک از موضوعات که از سويي زياد اهل مطالعه نیستند، به كتابخواني روي آورند.

وی افزود: از ديگر فعاليت‌هايي كه در زمينه جذب افراد به كتابخواني انجام داده‌ايم،راه‌اندازي ايستگاه‌هاي مطالعه است كه با استقبال خوب از سوي مخاطبان مواجه شده است.

باغانی با اشاره به مکان جانمایی این ایستگاه‌ها اظهار کرد: اين ايستگاه‌ها در مكان‌هاي پر رفت ‌و آمد مانند مساجد، ايستگاه‌هاي اتوبوس، درمانگاه‌ها و آرايشگاه‌هاي زنانه راه‌اندازي شده‌اند و با توجه به نوع مخاطب كتاب‌هاي كم‌حجم و كاربردي قرار داده‌ايم.

وي با بيان اين‌كه منابع و پاسخ‌نامه‌هاي مسابقات كتابخواني در برخي از ايستگاه‌هاي مطالعه پر مخاطب توزيع مي‌شوند، بيان كرد: به طور مثال اين منابع را در حسينيه باقرالعلوم سبزوار توزيع كرده‌ايم که با استقبال خوبي از سوي مخاطبان مواجه شده است و از اين طريق تعدا زيادي از افراد را به سوي كتابخواني جذب كرده‌ايم.

باغاني درباره جمعيت اين شهرستان و تعداد كتابخانه‌هاي فعال آن عنوان كرد: اين شهرستان با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعيت، هشت كتابخانه نهادي و ۱۰ كتابخانه مشاركتي دارد كه جمعا ۱۳ هزار نفر در كتابخانه‌هاي آن عضویت دارند.

وي با بيان اين‌كه اغلب كتابخانه‌هاي اين شهرستان بخش كودك دارند گفت: براي جذب خردسالان روزهاي پنجشنبه برنامه قصه‌خواني برگزار می‌شود و براي مادراني كه همراه كودكان خود به كتابخانه مي‌آيند، دوره‌هاي مهارت‌هاي زندگي برگزار و در هر كارگاه كتاب‌هاي مرتبط نيز به مادران معرفي می‌شوند.

مدير كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان سبزوار درباره امكاناتي كه براي استفاده نابينايان و معلولان در شهرستان دارند هم گفت: كتابخانه مركزي اين شهرستان مجهز به بخش نابينايان است كه لوازم و تجهيزات مورد نياز آن‌ها مانند دستگاه برجسته‌نگار، به‌ديد براي كم‌بينايان و رايانه براي استفاده از كتاب‌هاي گويا در اختيار آن‌ها قرار مي‌گيرد.

به گفته وی، اين بخش از كتابخانه داراي ۳۰۰ عنوان كتاب بريل و سه هزار نسخه كتاب گوياست، البته دسترسي به اين كتابخانه براي تمام نابينايان مقدور نيست و به توسعه اين بخش در تمام كتابخانه‌ها يا حداقل روستاهايي كه نابينا دارند نیاز داریم.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.