اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 30 تير 1391 / کد مطلب: 3064 / نظرات: 1


رتبه دوم بهزیستی سبزوار در جلب مشارکت های مردمی در استان


رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: بیش از ۱۲ هزار خانواده زیر پوشش اداره بهزیستی سبزوار هستند.

به گزارش فارس، محمد حسین هادویفر  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیشگیری از معلولیت‌های، آسیب‌های اجتماعی و جلب مشارکت‌ها مردمی، اشتغال و بازتوانی مددجویان از دیگر اهداف اداره بهزیستی سبزوار است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۲ هزار خانواده در قالب حدود ۳۸ هزار نفر زیر پوشش این اداره هستند، گفت: بالغ بر ۲۰۰۵ خانواده مستمری‌بگیر هستند و ۱۰۰۰ خانواده دیگر نیز پشت نوبت مستمری‌بگیری قرار دارند که متاسفانه در حال حاضر اداره توانایی پرداخت و زیر پوشش قرار دادن مستمری برای این تعداد را ندارد.

وی با مثبت ارزیابی کردن نقش خیران در تداوم کمک به محرومان و افراد زیر پوشش بهزیستی افزود: خیران در تمام زمینه‌ها کمک حال اداره بهزیستی هستند و به لحاظ معیشتی و غیره کمک‌های مثبتی را در اختیار نهاد بهزیستی قرار می‌دهند.

هادویفر اعتبار و سرانه کمک‌های دولتی به این اداره را سالانه حدود ۴ میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: این اعتبارات با توجه به وظایف بهزیستی در بخش‌های مختلف هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش حمایتی نیز حدود ۳۰ درصد مخارج و هزینه‌ها توسط خیران تامین می شود، اظهار داشت: در سایر بخش‌ها نیز هزینه‌ها از طریق خود سازمان و اداره برای مددجویان هزینه می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار همچنین یادآور شد: سبزوار در بخش مشارکت‌ها چندین سال است که بعد از مشهد مقدس رتبه دوم را در سطح استان به خود اختصاص داده است.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان سبزوار در بحث سرمایه گذاری در صندوق نیکوکاران آگاه ویژه مددجویان مفتخر به کسب رتبه دوم در سطح استان شد.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار با تقدیر از زحمات و همت والای خیران در این شهرستان، خواستار مشارکت بیش از پیش این عزیزان نسبت به کمک‌رسانی به خانواده بزرگ بهزیستی شد.

وی با اشاره به کمک‌رسانی به محرومان و افراد زیر پوشش اداره بهزیستی سبزوار گفت: طی سال گذشته بالغ بر ۶۰۰۰ سبد کالای حمایتی در اختیار مددجویان و خانواده‌های زیر پوشش این اداره قرار گرفته است.

وی اقلام این سبدها را شامل گوشت، برنج، قند، روغن، ماکارونی، خرما و غیره اعلام کرد و افزود: ارزش ریالی هر سبد کالا بالغ بر ۳۲۰ هزار ریال است.

هادویفر نیز با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، از این ماه به عنوان ماه نزدیکی به خدا و ضیافت الله و تقرب به درگاه ذات احدیت یاد کرد و ادامه داد: در این ماه پیش بینی می‌کنیم ان نشاء‌الله بتوانیم بیش از ۵۰۰۰ سبد کالا در اختیار خانواده‌های زیر پوشش قرار دهیم.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.