اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 3 مرداد 1391 / کد مطلب: 3120 / نظرات: 0

اگر دستورات اسلام درست اجرا شود، فقیری در جامعه نخواهیم داشت


دولت وام بدون بهره به افراد کارآفرین پرداخت کند


دولت وام بدون بهره به افراد کارآفرین پرداخت کند امام جمعه سبزوار گفت: اگر دستورات اسلام را درست عمل کنیم، نباید اصلا فقیری در جامعه باشد.
به گزارش سبزوارپیام  به نقل از ایسنا، غلامحسین ابراهیمی به شراکت، جعاله، مزارعه، قرض الحسنه، زکات و ... در اسلام اشاره کرد و افزود: اگر به این موارد در اسلام درست عمل کنیم نباید فقیری در جامعه باشد.
وی ضمن اشاره به وجود گرانی در جامعه اذعان کرد: اگر قرار بود برخی کالاها و ارزاق گران شود چرا نان را که خوراک اصلی و شبانه روزی افراد بیشتر جامعه (قشر متوسط و ضعیف ) است، گران کردند.
نماینده ولی فقیه در سبزوار با بیان اینكه شاید یک پنجم غذای ثروتمندان را نان تشکیل دهد، بیان کرد: این در حالی است که نان چهار پنجم غذای افراد بی بضاعت و مستمند را تشکیل می دهد.
وی ضمن تاکید بر توجه به مساله آرد و كفیت نان، اضافه کرد: چرا نان تهران از لحاظ کیفیت با نان سبزوار قابل مقایسه نیست.
وی با بیان اینکه نظام تقصیری ندارد، به نام‌گذای مقام معظم رهبری در سال‌های پیاپی تحت عناوین " الگوی مصرف " ، " همت مضاعف، کار مضاعف " ، " جهاد اقتصادی " و " تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی " پرداخت و این نامگذاری‌ها را نشان دهنده دغدغه مقام معظم رهبری در این خصوص عنوان کرد.
وی همچنین به اسراف‌کاری افراد جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: برخی باید در هر دو سال یکبار مبلمان خانه خود را تغییر دهند اما عده ای نیز هستند که حتی یک فرش ندارند و این اسراف‌کاری ها با وجود گرانی ها مشاهده می شود.
امام جمعه سبزوار با اشاره به اجبار برخی از زنان به کارکردن با حقوق پایین گفت: با این تورم برخی از افراد مجبور به کارکردن با این وضعیت شده‎اند که این موارد سبب ایجاد انحرافات می شود.
وی به محاصره اقتصادی دشمنان نظام همچنین وجود تبعیض طبقاتی در جامعه اشاره و اذعان کرد: در شرایط فعلی نباید یکدیگر را تخریب کنیم چراکه تخریب نتیجه ای ندارد و سبب حل مشکلات نمی شود.
وی بر مشورت کردن، بصیرت، محکم کاری، بالابردن کیفیت کالاهای داخلی، نظارت در کارها و ... جهت حل مشکلات جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: متاسفانه خیلی به این موارد توجه نمی شود وگرنه مشکلات کمتر می شد.
وی بر اهمیت نظارت درست بر کارها تاکید کرد و ابراز داشت: فردی که نظارت دارد باید خود امین باشد و به مجرد اینکه قولی و یا وعده ای به او دادند، سکوت نکند چراکه در این‌صورت دیگر نظارتی وجود ندارد.
حجت الاسلام ابراهیمی همچنین خواستار نیازسنجی در خصوص کاشت مواد خوراکی از سوی مسوولان شد و اظهار داشت: متاسفانه در این مورد دقت نمی شود و برخی سال‌ها شاهد کاشت بی رویه برخی محصولات هستیم.
وی در ادامه به بر کمک به کارآفرینان نیازمند توسعه در کار و فعالیت ‌تاکید کرد و گفت: باید ضمن کمک به این افراد برای توسعه فعالیت خود، مورد تشویق قرار دهیم.
وی از تشویق‌های رابطه ای انتقاد و بیان کرد: متاسفانه بسیاری از تشویق‌ها رابطه ای است.
وی بر وام بدون بهره به افراد کارآفرین از سوی دولت، به کارگیری نیروی خلاق جوان در کنار نیروی با تجربه میانسال و بررسی نقاط قوت و ضعف در کارها تاکید کرد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.