اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 7 مرداد 1391 / کد مطلب: 3153 / نظرات: 0

با پرهيز از موازي‎کاري درفعاليت‌هاي قرآني، کار فاخر انجام مي‎شود /


رشد10 برابری بیمه شدگان قرآنی در سبزوار


رشد10 برابری بیمه شدگان قرآنی در سبزوار رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سبزوار از رشد 10برابري بيمه شدگان فعالان قرآني در اين شهرستان طي سال گذشته و امسال در شهرستان خبر داد.

مجيد عسکري ، تعداد بيمه شدگان قرآني اين شهرستان را در حال حاضر 200 نفر اعلام کرد و گفت: تعداد افراد بيمه شده در اين خصوص تا پايان سال 89 حدود 20 نفربوده که اين رقم در سال گذشته و امسال به 200 نفر رسيده است.

 وي اضافه کرد: بيمه فعالان قرآني نسبت به بيمه هنرمندان عقب تر بوده اما باز هم شاهد رشد 10 برابري افراد تحت پوشش اين بيمه در سال جاري و سال گذشته نسبت به سال‌هاي ماقبل آن هستيم.

وي ادامه داد: فعالان قرآني شامل کارمندان موسسات قرآني، هنرمندان قرآني، حافظان نهج البلاغه و قرآن، نفرات برتر و ... است كه مي توانند از اين بيمه استفاده کنند.

وي تعداد موسسات قرآني اين شهرستان را 6 موسسه دانست و از در دست پيگيري بودن دو پرونده ديگر يکي براي سبزوار و يکي براي بخش رودآب خبر داد.

وي با بيان اينکه از گذشته گرايش و توجه مردم ديار سربداران به قرآن فراوان بوده است، اذعان کرد: وجود افراد با سواد قرآني دليل اين ادعاست.

عسکري ضمن اشاره به شروع فعاليت‌هاي قرآني از سوي آموزش و پرورش، نهادهاي فرهنگي تصريح کرد: شاهد گسترش روز افزون فعاليت‌هاي قرآني و توجه به آن در اين شهرستان هستيم.

وي وظيفه مسوولان را نوآوري در مسايل قرآني برشمرد و بر استفاده از اينترنت، پيام‌هاي قرآني و ...  همچنين پرهيز از تفسيرهاي طولاني، ارائه کتاب‌هاي خوب و ... تاکيد کرد.

وي از موازي کاري در خصوص فعاليت‌هاي قرآني انتقاد و اذعان کرد: اگر از موازي کاري در فعاليت‌هاي قرآني پرهيز شود، مي توان کار فاخري در اين زمينه در شهرستان انجام داد.

وي با بيان اينکه محافلي که توسط نهادهاي مختلف فرهنگي، دانشگاه‌ها و ... در خصوص قرآن برگزار مي شود، محافل خوبي مي باشد، تصريح کرد: وحدت در برگزاري اينگونه برنامه ها سبب ارتقاي کيفيت، اثرگذاري بيشتر و برنامه فاخرتر مي شود.

 رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سبزوار همچنين بر مردمي کردن برگزاري محافل قرآني تاکيد و اضافه کرد: اگر مردم حامي اينگونه برنامه ها باشند قطعا رونق بيشتري مي گيرد.

وي سپس با اشاره به صرف بودجه براي فعاليتهاي قرآني توسط نهادها و ادارات گفت: بودجه اي که در نظرگرفته مي شود به طور کامل هم صرف نمي شود که اميدوارم بودجه ها به طور کامل اجرايي شود.

وي در ادامه به پتانسيل‌هاي شهرستان در خصوص قرآن پرداخت و راهيابي دو عکاس سبزواري به نمايشگاه بين المللي قرآن کريم، بين المللي شدن کوچکترين قاري سبزواري، کسب رتبه برتر آواها و نغمه هاي قرآني توسط هنرمند سبزواري، کسب رتبه برتر کشوري درخط نگاره هاي رضوي توسط خوشنويس سبزواري و ... را از جمله اين پتانسيل‌ها ذکر کرد.

وي در ادامه با اشاره به فرارسيدن ماه مبارک رمضان به عنوان ماه بهار قرآن، قرآن را شناسنامه حيات بشريت و درس زندگي در تمام مسايل اجتماعي، اقتصادي، سياسي و ... دانست.ایسنا






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.