اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 7 مرداد 1391 / کد مطلب: 3178 / نظرات: 0

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس؛


ایران در بهره‌گیری از حقوق هسته‌ای خود مصر است


ایران در بهره‌گیری از حقوق هسته‌ای خود مصر است عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، با تاکید بر استقبال ایران از دور جدید مذاکرات مقامات ایران و ۱+۵، گفت: جمهوری اسلامی ایران در کنار استقبال از مذاکرات، اهداف هسته‌ای خود را بر مبنای مقررات NPT دنبال می‌کند.
به گزارش سبزوار پیام  به نقل از خانه ملت،محمدرضا محسنی‌ثانی با بیان اینکه ایران همواره در مذاکرات هسته‌ای با ۱+۵ شاهد سیاستی دوگانه از سوی غرب بوده است، افزود: واقعیت این است که امروز آمریکا و غرب در وضعیتی دوگانه قرار گرفته و موضع‌گیری شفافی در قبال برنامه‌های هسته‌ای ایران ندارند.
نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نمی‌توان چندان به نتیجه بخش بودن مذاکرات امیدوار بود، ادامه داد: غرب و آمریکا نمی‌توانند پیشرفت‌های هسته‌ای ایران را که در چارچوب مقررات ‌NPTانجام شده نادیده بگیرد.
وی با بیان اینکه تاثیر لابی صهونیسم را نیز نباید در روند مذاکرات نادیده گرفت، یادآور شد: آنچه نباید در مذاکرات آتی از نظر دور داشت آن است که ۱+۵ کماکان تحت تاثیر و فشار لابی صهیونیسم و بعضی سناتورهای افراطی حزب جمهوری خواه آمریکا قرار دارند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران اگرچه از مذاکرات استقبال می‌کند اما به دلایل مطرح شده چندان به نتیجه بخش بودن مذاکرات امیدوار نیست.
وی مهم‌ترین دستاورد مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ را به رسمیت شناخته شدن حق هسته‌ای ایران خواند و تصریح کرد: اگرچه کارشکنی‌های غرب در مقاطع مختلف باعث شده مذاکرات از مسیر اصلی خود منحرف شود و نتیجه مطلوبی نداشته باشد اما مهم‌ترین دستاورد آن به رسمیت شناخته شدن حقوق هسته‌ای ایران از سوی ۱+۵ است به طوریکه امروز جمهوری اسلامی ایران در باشگاه انرژی هسته‌ای عضویت دارد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس نهم، با بیان اینکه غرب در گذشته هیچ حقی برای ایران در دستیابی به انرژی هسته‌ای قائل نبود، ‌ادامه داد: امروز و در پی برگزاری چندین نشست شاهدیم که غرب به حق ایران در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای اذعان دارد، بر این اساس ما در کنار استقبال از ادامه مذاکرات، اهداف هسته‌ای خود را بر مبنای NPT دنبال خواهیم کرد.
محسنی‌ثانی درباره نتیجه‌بخش بودن این دور از مذاکرات،‌ افزود: با توجه به قرار گرفتن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بعید به نظر می‌رسد تا بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، مذاکرات ایران و ۱+۵ نتیجه مطلوبی حاصل شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس نهم، درباره موضع ایران درباره شروط مطرح شده از سوی ۱+۵ در مذاکرات آتی،‌ گفت:‌ طرح شروط قبل از مذاکرات موضوعی است که همواره از سوی ۱+۵ انجام شده است اما از آنجا که ایران تاکنون حسن نیتی از طرف تیم مذاکره کننده غرب مشاهده نکرده است نمی‌تواند توجهی به این شروط داشته باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر حق غنی‌سازی اورانیوم ایران،‌ افزود:‌ نکته مورد تاکید جمهوری اسلامی است در مذاکرات آتی آن است که ایران غنی‌سازی اورانیوم را با هر درصدی در چارچوب مقررات NPT و در جهت اهداف صلح‌آمیز پیگیری می‌کند.
کاترین آشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: مذاکرات میان مقامات ایرانی و اروپایی در موضوع هسته‌ای ایران بزودی برگزار می شود.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.