اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 مرداد 1391 / کد مطلب: 3236 / نظرات: 1


ثبت نام 80 پزشک سبزواری در سامانه طرح پزشک خانواده


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از ثبت نام 81 پزشک در سامانه ثبت نام اجرای طرح پزشک خانواده در این شهرستان خبر داد.
 دکتر محمدرضا شگرف نخعی در دومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان، با اعلام این خبر افزود: ثبت نام پرستاران و ماماهای سبزوار بیش از ظرفیت مورد نیاز ماست.
وی در خصوص اقدامات انجام شده برای طرح پزشک خانواده در این شهرستان تصریح کرد: سرشماری های پزشکی مورد نیاز انجام شده و 40 نفر اپراتور مشغول وارد کردن اطلاعات شهروندان به سامانه الکترونیک هستند.
رییس مرکز بهداشت سبزوار همچنین با اشاره به اینکه پزشکان باید در این طرح و در مناطق شهری 500 ـ 2500 نفر را تحت پوشش خود قرار دهند ، از تشکیل پرونده سلامت الکترونیک ایرانیان خبر داد .
وی اضافه کرد: در این سامانه تمام اطلاعات و شرح حال پزشکی افراد جامعه برای ارائه خدمات بیشتر ثبت می شود.
دبیر کارگروه سلامت سبزوار با بیان اینکه اجرای این طرح سبب تحولی عظیم در عرصه ارائه خدمات بهداشتی به مردم می شود ، اذعان کرد: در این راستا باید تمام مسوولان شهرستان جهت اجرای موفق این طرح تلاش کنند.
در این جلسه معاون سیاسی اجتماعی فرماندار سبزوار با اشاره به کشتارگاه سنتی سبزوار، خواستار احداث سردخانه و پیش سردکن این کشتارگاه همچنین رعایت اصول وموازین بهداشتی و رفع نواقص کشتارگاه ظرف دو ماه آینده توسط شهرداری به عنوان یکی از متولیان سلامت شهر شد.
رضا مدرسی پور در ادامه توجه به بهداشت و سلامت و ارتقا مسایل بهداشتی را از مهمترین محورهای توسعه برشمرد و بر تلاش تمام مسوولان جهت فرهنگ سازی و ارتقا اطلاعات مردم تاکید کرد.
وی ضمن اشاره به طرح پزشک خانواده ، بر فراهم کردن بسترهای لازم و نظارت جهت رفع نواقص برای به دست آوردن نتایج مثبت از اجرای این طرح در شهرستان تاکید کرد .
وی همچنین به کارخانه کمپوست سبزوار به عنوان بیستمین کارخانه کمپوست کشور و دومین کارخانه در سطح استان اشاره و خاطرنشان کرد : این کارخانه در حال حاضر به صورت آزمایشی فعایت می کند که ظرف 2 ماه آینده به صورت رسمی افتتاح می شود . ایسنا




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.