اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 16 مرداد 1391 / کد مطلب: 3277 / نظرات: 0

رئیس كمیته امداد امام خمینی (ره):


200 یتیم در شهرستان سبزوار در انتظار حامی هستند


200 یتیم در شهرستان سبزوار در انتظار حامی هستند  رییس كمیته امداد امام خمینی (ره) شاخه سبزوار گفت :200یتیم تحت پوشش این نهاد در سبزوار در انتظار حامی هستند. 
   
 به گزارش سبزوار پیام ، 'سید حسین كرابی ' امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در حال حاضر 614 یتیم زیر 18 سال تحت پوشش این نهاد هستند.

وی طرح اكرام ایتام را پذیرش فرزند معنوی توسط افراد خیر تعریف كرد و افزود: این طرح در سال 79 با تحت پوشش قرار گرفتن 72 یتیم در سبزوار آغاز شد.

وی ادامه داد : در این طرح هر حامی می تواند حمایت از یك یا چند یتیم زیر 18 سال را برعهده بگیرد كه حامیان به طور معمول بایستی هر ماه مبلغ 100 تا 200 هزار ریال به حساب فرزند معنوی خود واریز كنند.

این مسوول با بیان اینكه كمك های حامیان و خیران علاوه بر كمك های نقدی شامل كمك های غیر نقدی می شود، گفت : از ابتدای سال تاكنون حامیان بیش از 596 میلیون ریال به صورت نقدی و 50 میلیون ریال نیز به صورت غیرنقدی به ایتام كمك كرده اند.

وی با اظهار اینكه حمایت معنوی ، عاطفی و نیز رسیدگی به خانواده یتیمان نیز توسط حامیان انجام می گیرد، افزود :به درخواست حامیان و با هماهنگی كمیته امداد امام خمینی (ره) ترتیب دیدار حامیان با فرزندان معنوی خود داده می شود.

وی جذب مشاركت های مردمی و حامی برای ایتام را یكی از برنامه های مهم این نهاد به مناسبت هفته اكرام در ماه مبارك رمضان عنوان كرد و افزود: سه پایگاه در سطح شهر سبزوار و دو پایگاه برون شهری در تهران و مشهد مقدس برای جذب حامی مستقر شده است.

رییس كمیته امداد امام خمینی (ره) شاخه سبزوار با اشاره به قرار داشتن در هفته اكرام و روز ایتام در بیست و یكم ماه مبارك رمضان از خیران این شهرستان خواست با ورود به این حوزه علاوه بر كمك به حل بخشی از مشكلات مالی و معنوی این یتیمان ،اجر معنوی را نیز برای خود ثبت كنند.

هر ساله 15 ماه مبارك رمضان مصادف با میلاد امام حسن مجتبی (ع) تا 21 این ماه مصادف با شهادت حضرت علی (ع) به نام هفته اكرام نامگذاری شده است.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.