اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 17 مرداد 1391 / کد مطلب: 3284 / نظرات: 0

فرماندار ویژه سبزوار/ نقش رسانه تاکنون بی‎بدیل بوده است


ارزیابی عملکرد رسانه های سبزوار مثبت است


ارزیابی عملکرد رسانه های سبزوار مثبت است فرماندار سبزوار گفت: نقش رسانه در قبل و بعد از پیروزی انقلاب تاکنون نقشی بی بدیل، کم نظیر و بی نظیر بوده است.
به گزارش سبزوار پیام  به نقل از ایسنا، مهندس قاسم شعبانی عطار در هشتمین ضیافت اندیشه و قلم که به مناسبت روز خبرنگار در محل دفتر وی با حضور خبرنگاران شهرستان برگزار شد، افزود: رسانه ها در تمام عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... همچنین مبارزه با جنگ نرم استکبار جهانی پیشگام هستند.
وی رویکرد فرمانداری این شهرستان را با خبرنگاران به عنوان قشر تاثیرگذار برقراری همدلی و همکاری معرفی و خاطرنشان کرد: خبرنگاران شاید به مراتب اثرگذارتر از دستگاه‌های اجرایی باشند که باید با این قشر همکاری کرد.
نماینده عالی دولت در سبزوار به فشارهای استکبار جهانی به بهانه " هسته ای "بر ملت ایران پرداخت و تصریح کرد: البته دشمن بهانه های مختلفی همچون دفاع از مردم فلسطین ، مردم مظلوم سوریه و ... دارد که همراهی رسانه ها با نظام و انقلاب توانسته این نظام را تا این مرحله پیش ببرد.
وی هدف دشمن را براندازی نظام عنوان کرد و ضمن اشاره به فتنه سال 88 اظهار داشت: نقش رسانه ها در پیشبرد نظام و همراهمی با ولایت و آرمانهای نظام در این راستا کاملا مشخص است که امیدواریم این همراهی با نظام و انقلاب از سوی این قشر ادامه یابد.
وی ضمن تاکید بر اینکه از نقد و گلایه اصلا ناراحت نمی شویم، اذعان کرد: وجود این مشکلات به خاطر این بوده که دشمن لحظه ای ما را رها نکرده تا برنامه ریزی و ساماندهی کنیم.
مهندس شعبانی عطار با اظهار اینکه هدف دشمن ناکارآمد جلوه دادن نظام است، بیان کرد: اگر افراد درون جامعه هم بخواهند مشکلات را بیش از حد مطرح کنند، این امر همراهی با دشمن می شود.
وی خطاب به خبرنگاران ابراز داشت: باید هر خبری که انعکاس داده می شود در عواقب آن اندیشیده شود و خبری که به نفع نظام و مردم بوده، منعکس و اخبار با حساسیت انعکاس داده شود.
وی ارزیابی خود را از عملکرد رسانه های شهرستان مثبت دانست و خرسندی خود را از اخباری که سبب امیدواری و حرکت رو به جلو مردم و شهرستان می شود، اعلام کرد.
فرماندار سبزوار روز 17 مردادماه را بهانه ای برای تجلیل از قشر خدوم خبرنگاران توسط مدیران و مسوولان دانست.
وی همچنین به اهمیت حرفه خبرنگاری پرداخت و ضمن اشاره به نقش مهم خبرنگاران در 8 سال دفاع مقدس، گفت: اگر حضور خبرنگاران و اطلاع رسانی آنان نبود به این راحتی به پیروزی نمی رسیدیم.
وی در ادامه صداقت، امانت، شهامت و شجاعت را از ویژگی‌های یک خبرنگار برشمرد و تصریح کرد: خبرنگاران کشور، استان و شهرستان دارای این ویژگی‌ها بوده و هستند.
وی حمایت معنوی خود را از این قشر برای نشاط و شادابی آنان از گذشته تاکنون اعلام کرد.
وی ضمن تاکید بر ایجاد تعامل بین تاثیرگذارهای شهرستان همچون خبرنگاران، نخبگان، روحانیت و .... بیان کرد: بخش عمده ای از توفیقات به دست آمده مرهون تلاش خبرنگاران است.
وی در خصوص گلایه برخی خبرنگاران به جهت عدم همکاری روابط عمومی سازمانها و ادارات، قول مطرح کردن این امر را در اولین جلسه شورای اداری و درخواست همکاری ادارات با خبرنگاران داد.
نماینده عالی دولت در سبزوار به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی پرداخت و ابراز امیدواری کرد: با اختیارات خوبی که به مدیران شهرستانی در کارگروه توسعه بخش کشاورزی داده شده تحولی در این خصوص در شهرستان ایجاد شود.
وی همچنین با اشاره به اقتصاد مشارکتی مورد تایید مقام معظم رهبری، گفت: امسال با سالهای گذشته متفاوت است که باید مدیران و برنامه ریزان این مساله را مورد توجه قرار دهند.
مجید عسکری، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار نیز با بیان اینکه خبر امروز در جهان حرف اول را می زند، اظهار داشت: یک خبر خوب می تواند زمینه ارتقا شهرستان را فراهم کرده و یک خبر هم می تواند فضای جامعه را مخدوش کند.
عسکری با اشاره به روند رو به رشد شهرستان خواستار همگامی بیشتر رسانه ها با این جریان با انعکاس اخبار مثبت شد.
وی خاطرنشان کرد: البته مسایل و مشکلات نیز باید مطرح شود که بهتر است در لفافه عنوان شود.
عسکری همچنین از تشکیل انجمن صنفی خبرنگاران در این شهرستان خبر داد و در خصوص انجمن صنفی روزنامه نگاران و نویسندگان گذشته این شهرستان بیان کرد: این انجمن ها در آینده نزدیک به دو انجمن تخصصی تبدیل می شود.
وی خواستار همکاری و تعامل این دو انجمن شد.
وی سپس به 7 نشریه سبزوار اشاره کرد و خواستار همکاری فرمانداری جهت رساندن نشریه سربداران این شهرستان در حد شان شهرستان شد.

 
 
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.