اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 17 مرداد 1391 / کد مطلب: 3288 / نظرات: 0


اکثر معتادان زير۳۰ سال مواد مخدر صنعتي مصرف مي‎کنند


رييس اداره بهزيستي شهرستان سبزوار گفت: معتادان زير ۳۰ سال در اين شهرستان بيشتر موادمخدر صنعتي مصرف مي کنند.

به گزارش سبزوار پیام " محمدحسين هادوي فر" در گفت و گو با ايسنا، با بيان اين مطلب، افزود: معتادان زير ۳۰ سال در اين شهرستان بيشتر شيشه و کريستال و بالاي ۳۰ سال به ويژه ۴۰ سال به بالا ، مواد مخدر سنتي همچون ترياک و شيره مصرف مي کنند.

وي با بيان اينکه طبق مراجعه کنندگان به مراکز ترک اعتياد و بازپروري هاي تحت پوشش اين نهاد ، معتادان بيشتر در سنين ۱۹ ـ ۴۰ سال قرار دارند، تصريح کرد: البته در سنين پايين تر نيز افرادي هستند اما تعداد آنان کم است.

وي از مراجعه ۸۱۱۸ نفر به مراکز ترک اعتياد و مراکز بازپروري تحت پوشش اين نهاد در سال گذشته خبر داد و اذعان کرد: البته مراکزي نيز تحت پوشش برخي نهادهاي شهرستان وجود دارد.

رييس بهزيستي سبزوار همچنين در رابطه با نقش جنسيت در اين رابطه، اظهار داشت: اکثر معتادان مرد هستند.

وي در ادامه در خصوص دليل گرايش به اعتياد به بيکاري، دوستان ناباب، پارتي ها و بيماري‌ها اشاره کرد و گفت: معمولا افراد بالاي ۳۰ سال به علت برخي بيماري ها به اعتياد روي مي آورند.

وي از خانواده‌ها خواست کنترل بيشتري روي فرزندان خود داشته باشند و اضافه کرد: افت تحصيلي، مرتب به مدرسه نرفتن و ... مي تواند از مولفه هايي باشد که خانواده‌ها بايد توجه كنند تا به اعتياد فرزندانشان منجر نشود.

وي خواستار کنترل بيشتر فرزندان از سوي خانواده‌ها در دوست يابي همچنين رفتن به مهماني ها شد.

هادوي فر خطاب به خانواده ها بيان کرد: خانواده‌ها اوقاتي را براي بيرون رفتن و تفريح با فرزندان خود پيش بيني کنند تا فرزندان با دوستان ناباب اين خلا را پر نکنند.

وي بر نقش آشنايي جوانان با مسايل ديني در جلوگيري از کشيده شدن به سوي مصرف مواد مخدر اشاره و خاطرنشان کرد: چه اشکالي دارد که پدران هر از چندگاهي فرزندان جوان و نوجوان خود را به مسجد و مراکز مذهبي ببرند؟

وي ادامه داد: آشنايي فرزندان با مسايل ديني و اموري که در تحکيم بنيان خانواده موثر است، در اين خصوص نقش مهمي دارد.
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.