اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 20 مرداد 1391 / کد مطلب: 3309 / نظرات: 1

مدیر جهاد كشاورزی سبزوار :


دغدغه ما،ساماندهی تولیدوعرضه محصولات كشاورزی است


دغدغه ماساماندهی تولیدوعرضه محصولات كشاورزی است  معاون سازمان و مدیر جهاد كشاورزی سبزوار گفت: مهمترین دغدغه امروز ما، ساماندهی تولید و عرضه محصولات كشاورزی است. 
  
به گزارش سبزوار پیام به نقل از ایرنا ، محمد جواد ایزدیان در گفت و گو با خبرنگاران یكی از چالش های اصلی كشاورزی را، نوسان دائمی در تولید و عرضه محصولات كشاورزی دانست و افزود: این امر تا حد بسیار از نوسان نرخ محصولات كشاورزی در بازار نشأت می گیرد.

وی گفت: شعار امروز جهاد كشاورزی، كشاورزی پایدار است كه به موجب آن باید ضمن افزایش بهره وری به ساماندهی وضع عرضه و تقاضای محصولات كشاورزی نیز پرداخته شود.

ایزدیان، یكی از مشكلات پیش روی كشاورزان را پدیده مافیای كشاورزی عنوان كرد و افزود: در مدت كوتاهی از هرسال زراعی یعنی زمانی كه محصولات كشاورزی تولید شده و وارد بازار می شوند، پدیده مافیای كشاورزی نیز پدیدار می شود و با ایجاد واسطه های غیر ضروری در میان تولید كننده تا مصرف كننده حقیقی، نقش بسیار در به هم خوردن تعادل بازار و ضرر و زیان كشاورزان ایفا می نماید.

وی همچنین از افزایش چهار تا پنج برابری آبدهی قنات روستاهای گودآسیا و استیر خبر داد و گفت: این امر نشان می دهد در صورت لایروبی به موقع قنوات و مراقبت صحیح از آنها فواید فراوانی می تواند نصیب كشاورزان شود.

ایزدیان، همچنین با اشاره به واگذاری حدود 2700 هكتار اراضی برای فعالیت های كشاورزی در ماه های گذشته افزود: هم اكنون 43 هزار هكتار اراضی دیگر در چهار نقطه شهرستان آماده واگذاری به جوانان مستعد و بیكار است.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.