اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 مرداد 1391 / کد مطلب: 3361 / نظرات: 0


امام جمعه خوشاب: قرآن عامل رشد جامعه اسلامی است


 امام جمعه خوشاب گفت : قرآن نور رحمت الهی و عامل رشد جامعه اسلامی است . 
    
به گزارش سبزوار پیام به نقل از ایرنا حجت الاسلام ' محمد صاحبی ' در محفل انس با قرآن در روستای شم آباد خوشاب، افزود : انس با قرآن بسیاری از اختلافات و گرفتاری های ما را از بین برده و آرامش روانی ما را تضمین می كند.

وی با بیان اینكه ترویج فرهنگ قرآنی نبایستی مورد غفلت قرار گیرد افزود: جامعه ما باید قرآنی و آشنا با قرآن باشد.

وی با بیان اینكه روستای شم آباد به عنوان روستای نمونه ایثارگری در كشور هم مطرح است ،اظهار داشت : ما باید با حفظ ارزشها شهیدان را از خودمان راضی نگه داریم .

امام جمعه خوشاب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای این روستا گفت: شهدای جنگ تحمیلی انس خاصی با قرآن داشتند و این باعث بالا رفتن معنویت در آنان می شد.

حجت الاسلام 'صاحبی' در بخش دیگر از سخنانش نتیجه بسیار مهم روزه را تقوا عنوان كرد و گفت : دل ،روح و قلب باید متغیر شود چون نتیجه روزه همین است و اگر در آخر ماه مبارك رمضان حالات ، رفتار و كردار ما تغییر نكند خسران دیده ایم .

وی با بیان اینكه امروز جامعه ما از هر روز دیگر بیشتر به تقوا نیازمند است، اظهار داشت : باید با اهداف دینی و اسلامی ، بینش اعتقادی و اسلامی خود را بالا برده و در مقابل استكبار ایستادگی كنیم .

امام جمعه خوشاب همچنین اهمیت شركت در نماز جمعه را یادآور شد و اظهار داشت :دهیاران و شوراها بایستی زمینه را آماده كنند تا جوانان و كسانی كه می خواهند در نماز جمعه شركت كنند امكانات برای رفت و آمد آنان مهیا باشد .

در این مراسم معنوی كه در حسینیه روستای شم آباد خوشاب برگزار شد جمعی از مسوولان شهرستان خوشاب و تعدادی از قاریان برجسته شهرستان های سبزوار و خوشاب حضور داشتند.

قرائت قرآن ،تواشیح ،جمع خوانی از جمله برنامه هایی بود كه در این مراسم برگزار شد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.