اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 27 مرداد 1391 / کد مطلب: 3383 / نظرات: 0


مسابقه بین المللی طراحی حجمی روایت رستم و سهراب برگزار شد


 مسابقه بین المللی طراحی حجمی روایت رستم و سهراب توسط شورای اسلامی و شهرداری سبزوار برگزار شد 
   
عضو شورای شهر سبزوار و رییس شورای سیاستگزاری مسابقه طراحی حجمی روایت رستم و سهراب، گفت : بهترین مجسمه های ساخته شده توسط هنرمندان مجسمه ساز ایران و خارج كشور در رابطه با این روایت جمع آوری شد.

به گزارش سبزوار پیام ،دكتر سید علی اصغر علوی امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا فراخوان مسابقه از طریق سایت اینترنتی، ارسال پوستر و مكاتبه با هنرمندان برجسته اشاره كرد و افزود : 19 اثر از مجسمه سازان حرفه ای ایران و قزاقستان در گالری 66 تهران جمع آوری و داوری شد.

وی با اظهار اینكه شش اثر از این آثار برگزیده شد گفت : كار برگزیده دوم و ششم از كشور قزاقستان و چهار اثر دیگر از هنرمندان ایرانی بود

دكتر علوی با بیان اینكه احتمالا در مهرماه اهدای جوایز به برگزیدگان را داریم و سعی می كنیم به طور همزمان یك یا دو روز را به نمایش آثار اختصاص دهیم، افزود : همه آثار به سبزوار منتقل و با رضایت و نام خود هنرمندان در مكان موزه سبزوار نگهداری می شود .

رییس كمیسیون تحقیقات و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر سبزوار كیفیت آثار را عالی عنوان كرد و گفت : رقابت بین مجسمه سازان حرفه ای بود و برخی از این مجسمه سازان از مدرسان دانشگاه و پیشكسوتان این رشته بودند.

دكتر علوی انجام كار مطالعاتی و كارشناسی و به دور از شتابزدگی در این مسابقه را مدنظر قرار داد و گفت : كارهای فرهنگی و هنری شتابزده و به دور از كار كارشناسی فقط هزینه تحمیل كرده و هیچگونه بازدهی ندارد .

وی با بیان اینكه سبزوار به عنوان جایگاه نبرد اسطوره ای رستم و سهراب معرفی و در این خصوص مستندات تاریخی قابل توجهی وجود دارد، گفت : وجود مستندات تاریخی از یك سو و لزوم آشنایی مردم بویژه جوانان از تاریخ و پشتوانه غنی از سوی دیگر باعث شد این مسابقه و تشكیل موزه مرتبط با آن مدنظر قرار گیرد.

وی افزود : از این رو شورای اسلامی شهر با همكاری شهرداری سبزوار در جهت معرفی شایسته شهر نگاهی ویژه به روایت رستم و سهراب داشتند و مسابقه ای با عنوان طراحی حجمی روایت رستم و سهراب برگزار كردند.

میدان مبارزه رستم و سهراب به دژسپید معروف بوده و به استناد كتب گوناگون ایران شناسی در مركز شهر سبزوار قرار داشته است.

این میدان در جنب ارگ حكومتی سابق و شهرداری فعلی این شهر واقع شده و در باور مردمان این دیار مقبره اسطوره ای سهراب نیز در آن قرار دارد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.