اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 28 مرداد 1391 / کد مطلب: 3407 / نظرات: 0


'گل محمد'، از 'كلیدر' تا 'قلعه آلاداغ'


گل محمد از كلیدر تا قلعه آلاداغ  'گل محمد'، قهرمان مشهور رمان 'كلیدر' نوشته محمود دولت آبادی، اینك در رمان 'قلعه آلاداغ' به قلم یك نویسنده سبزواری دیگر نقش آفرینی خواهد كرد. 
    
'غلامحسین ثنایی فر' نویسنده رمان 'قلعه آلاداغ' روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: رمان قلعه آلاداغ به ماجرای گل محمد و یاران وی، نگاهی واقع گرایانه می اندازد و از این نظر با كلیدر كه آمیزه هایی از تخیل داستانی نیز در آن مشهود است، تفاوت های اساسی دارد.

ثنایی فر كه خود برخی از شخصیت های رمان كلیدر را در زمان حیاتشان از نزدیك دیده و با آنها به گفتگو پرداخته، معتقد است رمان 'قلعه آلاداغ' پس از انتشار می تواند از ناحیه طرفداران رمان های فارسی به ویژه بسیاری از كسانی كه قبلاً رمان كلیدر را مطالعه كرده اند، مورد استقبال قرار گیرد.

این چهره فرهنگی سبزوار كه در سالهای میانی دهه 80 مدیر مسوولی و سردبیری نشریه محلی بیهق را نیز برعهده داشته ، می گوید: از پیش از انقلاب اسلامی تا كنون فكر نوشتن این رمان را در سر می پرورانده ، اما بالاخره در سالهای اخیر موفق به نگارش قلعه آلاداغ شده است.

وی اظهار داشت: با وجود این كه این رمان هم اكنون به صورت كلی تكمیل شده و حتی یك یا دو سال قبل نیز امكان انتشار آن وجود داشته، اما دچار شدن به یك نوع وسواس ادبی در نویسنده باعث شده قلعه آلاداغ پیش از چاپ تا چندین مرتبه ویرایش شده و انتشار این رمان تا كنون به تأخیر بیفتد.

ثنایی فر، كه در دوران پیش از انقلاب اسلامی نیز به نویسندگی مشغول بوده ، به خاطر برخی شرایط سخت و غیرقابل قبول ناشران آن زمان، هیچ یك از كتاب هایش را پیش از انقلاب اسلامی منتشر نكرده است.

نویسنده رمان قلعه آلاداغ كه اینك خود صاحب انتشارات 'آژند' در غرب خراسان رضوی است و به راحتی می تواند كتاب هایش را بدون گذراندن نوبت های طولانی منتشر كند، به دلیل ویرایش های پی درپی كه روی رمان جدیدش انجام می دهد، هنوز هم از زمان دقیق انتشار این كتاب آگاه نیست.

این نویسنده سبزواری پیش از این رمان های 'سلمانك'، 'نان آور كوچولو' و 'درغربت' را با درونمایه های اجتماعی منتشر كرده است.

وی همچنین خالق مجموعه های داستانی 'خاطره'، 'پیروزی'، 'آرزوی عروج'، 'قدم اول'، 'آوش' و 'گلبهار' نیز می باشد.

از افتخارات غلامحسین ثنایی فر برگزیده شدن برخی آثار وی در جشنواره فرهنگیان، اساتید دانشگاه و دانشجویان در سال های گذشته می باشد./3

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.