اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 3 شهريور 1391 / کد مطلب: 3473 / نظرات: 1


حدود 9000 خانوار معلول ، بیمار روانی تحت پوشش بهزیستی


رییس اداره بهزیستی سبزوار یکی از مشکلات معلولان به ویژه نابینایان را کار دانست و خواستار اجرای قانون برای 3 درصد سهمیه معلولان شد .
 
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)ـ منطقه خراسان، محمدحسین هادوی فر روز گذشته دوم شهریورماه در جلسه شورای اداری این شهرستان ضمن تشکر از اقدامات انجام شده برای مناسب سازی معابر اظهار داشت : امیدوارم تلاش بیشتری برای مناسب سازی ادارات و معابر و میادین برای معلولان شود .
 
وی با بیان اینکه حدود 9000 خانوار معلول ، بیمار روانی تحت پوشش این نهاد هستند ، به تحت پوشش 2377 خانوار بی سرپرست ، 125 دانشجو ، 790 دانش آموز ، 2119 نفرمستمری بگیر و هزار نفر پشت نوبتی این اداره اشاره کرد .
 
وی با عنوان اینکه دولت در حدود 3تا 4 سال گذشته برای پشت نوبتی بهزیستی کشور 350 میلیارد تومان درنظرگرفت، تصریح کرد : 150 میلیارد تومان از این مبلغ مصوب شد و مابقی توسط شورای نگهبان رد شد .
 
هادوی فر ادامه داد : تعدادی از این طریق تحت پوشش مستمری قرار گرفتند که مابقی هم به جهت نبود اعتبارات ماندند.
 
وی با بیان اینکه یک خانواده 5 نفر به بالا حدود 65 هزار تومان مستمری دریافت می کند، خاطرنشان کرد : این میزان جوابگوی نیاز خانواده ها که دارای معلول هم هستند، نیست .
 
وی در ادامه به برخی اقدامات خوب انجام شده در سال گذشته همچون افتتاح مرکز تی . سی ، افتتاح مرکز بیماران روانی ، آماده بهره برداری شدن 75 واحد از دو طرح 50 واحدی مسکن معلولان ، ساخت مرکز شبانه روزی با صرف هزینه ای در حد یک میلیارد و 500 میلیون ریال تاکنون توسط خیران با 80 درصد پیشرفت فیزیکی ، ساخت ساختمان مزینان با زیربنای 1420 متر مربع با همت خیران با 20 درصد پیشرفت فیزیکی و ... پرداخت .
 
وی همچنین به اشتغال 1723 نفر ، تهیه و توزیع 6000 هزار سبد کالا ، غربالگری کودکان یک تا دو سال و ... در سال گذشته در این شهرستان توسط این نهاد اشاره کرد .
 
در ادامه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار به گزارشی از اجرای طرحهای هجرت پرداخت و پروژه های سال جاری بسیج سازندگی این نهاد را جاده اجنورد به دوچاهی در بخش رودآب و احداث سالن ورزشی ششتمد دانست .
 
سرهنگ پاسدار جعفر نمدچیان با بیان اینکه سالن ورزشی ششتمد در دست بسیج سازندگی استان است ، به واگذاری جاده اجنورد به دوچاهی به سبزوار اشاره کرد .
 
وی اضافه کرد : اعتبارات برای این طرح ها در حال جذب است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.