اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 4 شهريور 1391 / کد مطلب: 3488 / نظرات: 0

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،


جنبش عدم تعهد از ترکتازی‌های آمریکا جلوگیری می‌کند


جنبش عدم تعهد از ترکتازی‌های آمریکا جلوگیری می‌کند عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جنبش عدم تعهد از ترکتازی‌های کشورهایی نظیر آمریکا جلوگیری می‌کند.
به گزارش سبزوارپپام  به نقل از فارس،محمدرضا محسنی ثانی با اشاره به اهمیت اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد اظهار داشت: پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق و به تبع آن از بین رفتن سیستم دو قطبی در سطح نظام بین‌الملل، برخی بر این عقیده بودند که دیگر جنبش عدم تعهد کار ویژه‌ای نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه با فروپاشی شوروی بر اهمیت و اعتبار جنبش عدم تعهد افزوده شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با توجه به تک قطبی بودن نظام بین‌الملل، کشورهایی که با این نظام همسو نیستند در معرض تعرض از طرف این سیستم هستند، بنابراین ضروری است با تقویت هر چه بیشتر جنبش‌ها و اتحادیه‌هایی همانند عدم تعهد از ترکتازی‌های کشورهایی نظیر آمریکا جلوگیری شود.
نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییرات گسترده عرصه‌های بین‌المللی افزود: اوضاع دنیا در حال تغییر است و این تحولات زمانی می‌تواند پایدار بماند که مدیریت مشترک جهانی سازمان یابد و دنیا از ید قدرت‌های سلطه‌گر خارج شود تا همه کشورها بتوانند با مدیریت خود سرنوشتشان را تعیین کنند.
محسنی ثانی با اشاره به میزبانی ایران در برگزاری اجلاس عدم تعهد بیان داشت: با توجه به اینکه ایران اسلامی به عنوان نماد کشورهای استقلال یافته در دنیا محسوب می‌شود امیدواریم این اجلاس با پرچمداری کشورمان بتواند مطالبات به حق مردم کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را در سازمان ملل، شورای امنیت و مجامع مختلف دنبال و محقق کند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.