اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 7 شهريور 1391 / کد مطلب: 3510 / نظرات: 0

معاون استاندار خراسان رضوی :


طرح پزشك خانواده یك طرح بسیارحیاتی و یك انقلاب است


طرح پزشك خانواده یك طرح بسیارحیاتی و یك انقلاب است معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت:طرح پزشك خانواده یك طرح بسیارحیاتی و یك انقلاب در حوزه بهداشت و درمان است . 
 
به گزارش سبزوار پیام ،محمد غفاری  درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح مربوط به بیماران نیست بلكه مربوط به تمامی احاد جامعه می باشد.

وی گفت: برای همه افراد جامعه پرونده ویزیت اولیه تشكیل می شود و تحت نظر یك پزشك قرار می گیرند.

وی اظهارداشت: اجرای این طرح در پیشگیری بیماری ها مهم است و از طرف دیگر در برقراری عدالت اجتماعی در حوزه بهداشت و درمان بسیار تاثیر دارد.

وی گفت: در بخش عمده درمان كه در بخش یك در بحث وزیت،درمان استفاده از دارو،هم چنین بحث های رادیولوژی و ازمایشگاهها رایگان می باشد.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی افزود: برای اجرای این طرح در استان چهار شهرستان درحوزه دانشگاه علوم پزشكی مشهد انتخاب شده و مراحل اول این طرح در هفته دولت آغاز خواهد شد.

وی به ثبت نام اولیه در حوزه پزشك عمومی اشاره كرد و گفت: به تعداد نیاز پزشك در سطح استان خراسان رضوی ثبت نام شده اند كه هر پزشك می تواند سه هزار نفر را تحت پوشش قرار دهد اما به دلیل اینكه همه پزشكان بتوانند از این طرح استفاده كنند سقف تحت پوشش برای هر پزشك 2500نفر اختصاص یافته است.

غفاری افزود: درسطح 1 طرح مذكور تقریبا در خراسان رضوی آمادگی كامل وجود دارد و در چهار شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشكی مشهد و چهار شهرستان در حوزه دانشگاه های چهار گانه دیگر استان را در هفته دولت آغاز می شود و به مرور شهرستانهای دیگر استان از جمله شهرهای زیر 20هزار نفر به آن طرح می پیوندند و در نهایت روستاها و بیمه های روستایی به این طرح افزوده خواهند شد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.