اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 8 شهريور 1391 / کد مطلب: 3518 / نظرات: 1

معاون استاندار در در شورای اداری روداب مطرح کرد/


امروز جهان اسلام با یک فرصت و یک چالش بزرگ مواجه است


امروز جهان اسلام با یک فرصت و یک چالش بزرگ مواجه است معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت : امروز جهان اسلام با یک فرصت و یک چالش بزرگ مواجه است .
 محمد غفاری  در جلسه شورای اداری روداب سبزوار، فرصت جهان اسلام را برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران و چالش پیش رو را سوریه عنوان کرد .
وی برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها همزمان با هفته دولت در تهران را به فال نیک گرفت و آشنایی سران و شخصیتهای این کشورها با پیشرفتهای مختلف ایران ، شکستن خط تحریم ، معرفی شدن ایران به عنوان الگوی یک کشور پیشرفته علی رغم فشارها و ... را از ثمرات برگزاری این اجلاس در ایران ذکر کرد .
وی از افتتاح 1518 طرح با اعتباری بالغ بر 1243 میلیارد تومان در 27 شهرستان استان در هفته دولت خبر داد .
غفاری با تصریح اینکه باید این پیشرفتها و فعالیتها برای سران کشورهای غیرمتعهدها به منصه ظهور برسد ، بیان کرد : اقتصاد مقاومتی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در مقابل نظام استکباری جنگید و الگو باقی ماند .
وی ضمن اشاره به برخی موارد اقتصاد مقاومتی همچون مقابله شدید با رانت خواری ، مقابله با اشرافیگری ، حمایت از تولید داخلی و ... خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه دولت یکی از بزرگترین مصرف کنندگان است نباید از کالاهای خارجی استفاده کند .
وی از اینکه در دستگاههای دولتی تبلیغ استفاده از کالاهای خارجی می شود ، اظهار تاسف کرد و گفت : این با اقتصاد مقاومتی سازگار نیست .
وی سپس با بیان اینکه حدود 90 کشور با سوریه می جنگند که کمر مقاومت را به زمین بزنند ، اذعان کرد : برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها با حدود 120 عضو می تواند نقش خوبی بازی کرده و کمر استکبار را به زمین بزند .
معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی با اشاره به تشکیل جنبش عدم متعهدها در ابتدا در مقابل دو قطب نظامی جهان شرق و غرب ابراز داشت : این جنبش می تواند یک قطب با 120 کشور تشکیل داده و چالش جهان اسلام را مرتفع کند .
وی انتخاب سوریه از سوی استکبار را از بین بردن مقاومت در منطقه دانست و ضمن اشاره به مقاومت 60 ساله سوریه در مقابل اسرائیل اظهار داشت : سوریه بدلیل مقاومت اسلامی و کانون مقاومت اسلامی بودن مورد هجمه جهانی قرار گرفته است .
وی به دو نظریه در خصوص بیداری اسلامی در منطقه پرداخت و مطرح بودن بیداری اسلامی به عنوان یک طرح امریکایی و همچنین یک پروسه اسلامی و صدور انقلاب اسلامی را این دو نظریه ذکر کرد .
غفاری به نظریه دوم اشاره و اضافه کرد : معتقدان به این نظریه مردمی بودن ، داخلی بودن فرماندهی این انقلاب ها ، انقلاب های ضداستکباری ، انقلاب های ضدصهیونیستی و ... را از دلایل مطرح بودن بیداری اسلامی به عنوان پروسه اسلامی و صدور انقلاب اسلامی ذکر می کنند .
وی با اظهار اینکه آنچه در سوریه اتفاق می افتد ، یک طرح امریکایی است ، بیان کرد : در سوریه چند گروه مسلح سازمان یافته که رهبری آنها در خارج از سوریه هم می باشد می جنگند و روش این گروهها نیز تظاهرات مردمی نیست .
در ادامه امام جمعه سبزوار با اشاره به برخی از دعاها که جنبه اجتماعی دارد ، گفت : اینگونه دعاها وحدت آفرین بوده و دولت کریمه نیز با اجتماع محقق می شود .
حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین ابراهیمی با بیان اینکه دولت کریمه زمانی بوجود می آید که همه مردم جامعه دست بدست هم بدهند ، اذعان کرد : در دولت کریمه اهل اسلام و اسلام عزیز شده و اهل نفاق خوار می شوند .
نماینده ولی فقیه در سبزوار وحدت را سبب عزت دانست و عزت امروز ایران را نشات گرفته از وحدت برشمرد .
همچنین نماینده مردم شهرستانهای سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به افتتاح طرح گازرسانی به کارخانه سیمان سبزوار ، گازرسانی به روستاهای اطراف و شهر رودآب و ایجاد فرآورده های سیمان برای اشتغالزایی با توجه به صرفه جویی در هزینه های کارخانه با تبدیل سوخت این کارخانه از مازوت به گاز را از خواسته های مردم بیان کرد .
مهندس رمضانعلی سبحانی فر میزان هزینه سوخت این کارخانه را در گذشته با سوخت مازوت 18 میلیارد تومان دانست و به کاهش این هزینه به حدود یک چهارم اشاره کرد .
فرماندار سبزوار نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه طرح گازرسانی به کارخانه سیمان ، محصول یک کار تیمی بوده ، از زحمات نمایندگان مردم سبزوار در مجلس هشتم به جهت پیگیری برای این طرح تشکر کرد .
مهندس قاسم شعبانی عطار کارخانه سیمان را یک کانون حیاتی برای سبزوار برشمرد و تصریح کرد : یک لحظه غفلت از سوی مدیریت شهرستان سبب ایجاد مشکلاتی برای این کارخانه می شد که این غفلت هیچ وقت صورت نگرفت .
سپس مدیرعامل کارخانه سیمان سبزوار یکی از چالشهای جدی این کارخانه را راه دسترسی عنوان کرد و اظهار داشت : راه دسترسی به این کارخانه یک جاده روستایی بوده و برای عبور روزانه حدود 600 کامیون سنگین مناسب نیست .
دکتر محمد باقری ضمن تشکر از مسوولان برای آسفالت جاده فعلی این کارخانه به انجام مطالعات برای جاده دسترسی در سالهای گذشته و متوقف شدن این طرح پرداخت .
وی خواسته خود را از معاون استانداری خراسان رضوی اجازه شروع این جاده توسط این کارخانه عنوان و تصریح کرد : توقع انجام این طرح را توسط دولت بتنهایی نداریم بلکه حاضریم خود نیز کمک کنیم .
وی در ادامه به طرح گازرسانی به این کارخانه اشاره و خاطرنشان کرد : برای اولین بار تبدیل سوخت توسط متخصصان ایرانی انجام شده است .
وی به شروع این طرح از سه ماه گذشته اشاره کرد و ابراز داشت : برای تبدیل سوخت از مازوت به گاز از سوی متخصصان خارجی مبالغ هنگفتی پیشنهاد شد که خوشبختانه این امر با کمترین هزینه توسط متخصصان داخلی انجام شد .
لازم بذکر است : طرح گازرسانی به کارخانه سیمان سبزوار با اعتباری بالغ بر 71 میلیارد ریال افتتاح شد که از این میزان 13 میلیارد و 500 میلیون ریال توسط شرکت گاز و مابقی توسط خود کارخانه تامین شده است .




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.