اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 10 شهريور 1391 / کد مطلب: 3541 / نظرات: 0


آمادگی کامل سبزوار برای اجرایی شدن طرح ارجاع پزشک خانواده


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به طرح پزشک خانواده گفت: در طرح ارجاع 10 درصد ویزیت را بیمار و 90 درصد دیگر را سازمان های بیمه‌گر می‌پردازند.
به گزارش سبزوار پیام  به نقل از ایسنا،دکتر محمدرضا شگرف نخعی با تاكید بر اینکه تمام افراد باید تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار گیرند، افزود: افرادی که تحت پوشش نیستند می‌توانند از طریق بیمه ایرانیان تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر قرار گیرند.
وی ضمن اشاره به عدم تمایل برخی از خانواده‌ها به ثبت‌نام در طرح پزشک خانواده تصریح کرد: این خانواده‌ها در صورت ثبت نام نکردن در این طرح باید تمامی هزینه‌های درمانی خود را در آینده به صورت آزاد پرداخت کنند.
رییس مرکز بهداشت سبزوار در ادامه از مشارکت خوب شهروندان سبزواری در طرح پزشک خانواده خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه با اتمام سرشماری اطلاعات جامعی در این خصوص به دست آمده که در سامانه پرونده سلامت ایرانیان وارد می‌شود.
وی تعداد تیم‌های سرشماری جمعیتی سبزوار را در این طرح 155 تیم اعلام و خاطرنشان كرد: این تیم‌ها در حال لکه‌گیری جمعیتی هستند.
وی با بیان اینکه شبکه ملی سلامت ایرانیان در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد، از اتصال تمامی پایگاه‌ها و مطب‌های پزشکان عمومی به این سیستم خبر داد.
وی به تشکیل پرونده سلامت افراد در این طرح اشاره و اذعان کرد: در این طرح هر فرد از طریق پزشک خانوده خود به طور کامل معاینه شده و ضمن ثبت اطلاعات درمانی افراد، این اطلاعات نیز قابل تبادل است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در ادامه با اشاره به تکمیل شدن تیم سلامت در خصوص این طرح در این شهرستان گفت: تاکنون بیش از پزشک مورد نیاز در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.
وی حداقل پزشک مورد نیاز را در این خصوص 97 نفر اعلام و اضافه کرد: به اندازه نیاز پزشک، ماما، متخصص علوم تغذیه و روانشناس و بلکه بیشتر ثبت نام کرده‌اند.
دکتر شگرف نخعی از آمادگی سبزوار برای اجرایی شدن طرح ارجاع پزشک خانواده خبر داد و خاطرنشان کرد: منتظر اعلام خبر از ستاد راهبردی استان هستیم و به محض اعلام، این طرح اجرا می‌شود.
وی ضمن یادآوری سلامت محوری طرح پزشک خانواده گفت: در این طرح هر پزشکی مسوول سلامت 500 تا 2500 نفر است که به ازای حفظ سلامت جمعیت تحت پوشش خود از بیمه پول دریافت می‌کند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.