اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 14 شهريور 1391 / کد مطلب: 3579 / نظرات: 1

محسنی ثانی مطرح کرد:


مهرتاییدسازمان‌ملل برنام خلیج‌فارس،پایان دسیسه‌گری‌ها در منطقه


مهرتاییدسازمان‌ملل برنام خلیج‌فارسپایان دسیسه‌گری‌ها در منطقه
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم،مهرتایید سازمان ملل بر نام خلیج فارس را پایان دسیسه گری‌ها در منطقه خواند و گفت: پروژه حذف نام خلیج فارس، دسیسه دول عربی با حمایت استکبار جهانی بود.
به گزارش سبزوار پیام ، محمد رضا محسنی ثانی در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری رونمایی از اطلس خلیج فارس در ششمین نشست مجمع جهانی شهری از سوی قائم مقام دبیر کل سازمان ملل متحد، گفت: مهرتایید سازمان ملل بر نام خلیج فارس،پایان دسیسه گری‌ها در منطقه است.
نماینده مردم سبزوار، جوین،جغتای در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه جایگاه ایران روز به روز در صحنه بین‌الملل ارتقا می‌یابد، افزود: تایید نام خلیج فارس از سوی سازمان ملل حقانیت مواضع ایران درباره خلیج همیشه فارس را یکبار دیگر به رخ دنیا کشید.
وی، با یادآوری فعالیت‌های ایران در صحنه بین‌الملل، با تاکید بر اینکه ایران صاحب جایگاه مهمی در بین کشورهای دنیا است، تصریح کرد: حذف نام خلیج فارس دسیسه دول عربی با حمایت استکبار جهانی بود.
این نماینده اصولگرای مجلس نهم، با بیان اینکه نهادهای بین‌المللی روز به روز برحقانیت مواضع ایران صحه می‌گذارند، توضیح داد:حضور شهردار تهران وهیات ایرانی در ایتالیا دست آوردهای مهمی داشت و منجر به تثبیت حقوق ملت ایران شد.
محسنی ثانی، با تاکید بر اینکه خلیج فارس جزء لاینفک ایران اسلامی است و اسناد موجود نشان می‌دهد که از ابتدا با عنوان خلیج فارس در نقشه‌های جهانی به ثبت رسیده است، گفت: مهر تایید سازمان ملل بر نام خلیج فارس و هم راستای آن تایید این نام از سوی سایر نهادهای بین‌المللی نفشه‌های سلطه استکباری را خنثی کرد.
وی، تاکید کرد:سلطه جهانی از طریق ایادی خود در منطقه سعی داشت تا با طرح نام خلیج عربی تنش بین روابط کشورهای منطقه را بالا ببرد، تمام تلاش سلطه جهانی این بود تا بازی با نام خلیج فارس را وسیله فتنه گری قرار دهد.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، با تاکید بر اینکه تایید نام خلیج همیشه فارس از طرف سازمان ملل به تلاش کشورهای منفعل منطقه برای حذف این نام پایان می‌دهد، گفت: البته نباید انتظار داشت که استکبار جهانی پایانی بر دسیسه‌های خود قائل شود.
روز گذشته و با حضور قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد و شهردار تهران، از اطلس خلیج‌فارس در مجمع شهرداران جهان درشهر ناپل ایتالیا رونمایی شد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.