اخبار سبزوار پيام : حوادث


اخبار » حوادث / تاریخ خبر: 18 شهريور 1391 / کد مطلب: 3604 / نظرات: 2

توسط سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی سبزوار صورت گرفت :


نجات 10فرد گرفتار شده در کوههای منطقه شملق


نجات 10فرد گرفتار  شده در کوههای منطقه شملق
10فرد گرفتار شده در کوههای منطقه شملق سبزوار توسط گروه امداد و نجات کوهستان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی این شهرستان نجات یافتند.
به گزارش سبزوار پیام به نقل از مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی سبزوار ، در این عملیات 4مرد ، 5 زن و یک کودک خردسال 2 ساله که پس از سفر به کوه های منطقه شملق مسیر خود را در راه بازگشت گم کرده بودند ، توسط نیروهای سازمان آتشنشانی سبزوار نجات داده شدند.
امیرهادی بلوکی ضمن اعلام این خبر ، شرح ماجرا را چنین بیان می کند :  طی یک تماس تلفنی ناتمام در ساعت 58/15 روز چهارشنبه 15/6/91با مرکز تلفن125 مبنی بر درخواست کمک فردی که دچار گرفتاری و گم کردن مسیر بازگشت از کوههای منطقه شملق سبزوار شده بود، تیم 5نفره پیشرو امداد و نجات کوهستان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی سبزوار در کمتر از یک ساعت در منطقه اعلام شده حضور یافته و عملیات جستجو و نجات را آغاز نمودند.
این عملیات توسط گروه پیشرو تا ساعت 6صبح روز بعد ادامه پیدا کرد و با توجه به وسعت منطقه و شرایط خاص کوهستانی ،طی درخواست گروه پیشرو ،گروه پشتیبان متشکل از 2نفر آتش نشان رسمی و2نفر آتش نشان افتخاری به منطقه اعزام شدند .
این گزارش همچنین حاکی از آن است که سرانجام با تلاش بی وقفه نیروهای تخصصی امداد و نجات کوهستان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی سبزوار با وجود کمبود تجهیزات تخصصی ، موفق شدند گمشدگان را در ساعت 10/10صبح روز پنجشنبه 16/6/91 در حاشیه معدن کرومیت روستای جلمبادان پیدا کرده و آنها را نجات دهند.
نجات یافتگان که سه شبانه روز در کوهستان به سربرده بودند پس از تامین تغذیه اولیه و انرژی از دست رفته ،توسط نیروهای امداد و نجات به ارتفاعات پایین تر انتقال داده شده و سپس با خودرو های امداد ی به محل سکونتشان بازگردانده شدند.
سرپرست گروه امداد و نجات کوهستان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی سبزوار علت این اتفاق را عدم شناخت کامل منطقه توسط راهنمایان این گروه 10نفره اعلام کرد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.