اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 19 شهريور 1391 / کد مطلب: 3606 / نظرات: 0


اختتامیه دهمین جشنواره شعر رضوی در سبزوار برگزار شد.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره شعر رضوی در محل فرهنگسرای آفتاب  سبزوار با حضور مسئولین و و شاعران منتخب شهرستان خبر داد  .

به گزارش سبزوار پیام به نقل از روابط عمومی این اداره ،مجید عسکری با اعلام این خبر افزود : شعر ودیعه ای الهی است که اگر در قالب معنوی و ارتباط با ائمه هدی قرار بگیرد شکوه و عظمتی لایتناهی را در بر می گیرد و شعر رضوی یکی از این آثار و برکات است و برای همین یکی از ماندگارترین و پویاترین جشنواره های ادبی کشور جشنواره شعر رضوی است  که هر ساله مشتاقان فراوانی بر گرد آن به طواف معنوی حریم قدسی هشتمین اختر تابناک ولایت و امامت نایل می آِیند .

وی افزود : امسال  72 اثردر دو بخش شعر رضوی و آزاد شرکت کردند که از میان این آثار  51 اثر در بخش شعر  رضوی  و 21 اثر در بخش آزاد آثار خود را ارائه نمودند .


وی عنوان نمود از میان 72 اثر ، 8 اثر  شاعران سبزواری در بخش شعر رضوی  معصومه عباسی برگویی ، علی شادان ، کاظم مسکنی ، سمانه غلامی ثقیه ، فاطمه هواخواه حلاج ، فاطمه شفیع ثانی ، محمد ابراهیم اکبری و مهناز بقایی بارجینی واز میان 21 اثر در بخش شعر آزاد  8 اثر سمیه اکبری ، معصومه احمدی ، مهدی محمدی جم ، طاهره عبدالله زاده ، علیرضا خیرآبادی ، سید ابوالفضل حسینی ، معصومه پارسی پور و مریم بیدی به عنوان برگزیدگان مرحله شهرستانی انتخاب گردیدند .


عسکری  افزود : در آیین اختتامیه جشنواره  برگزیدگان در بخش شعر آزاد و رضوی ضمن قرائت اشعارشان به دریافت لوح تقدیر و هدیه نائل آمدند .


وی ضمن تشکر از حسین شنوایی مسئول انجمن ادبی فرودین کانون هنرمندان به عنوان دبیر جشنواره شعر رضوی داوران این جشنواره را آقایان جواد جعفری نسب ، علی اصغر اقتداری و محمد رضا فرامرزی معرفی نمود.


گفتنی است اشعار 6 نفر از برگزیدگان در بخش شعر رضوی برای مرحله بعد به استان ارسال گردید .  





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.