اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 24 شهريور 1391 / کد مطلب: 3646 / نظرات: 1

امام جمعه سبزوار:


اگر سلمان رشدی مجازات شده بود،اهانت به مقدسات اسلام ادامه نمی یافت


اگر سلمان رشدی مجازات شده بوداهانت به مقدسات اسلام ادامه نمی یافت  امام جمعه سبزوار گفت :اگر سلمان رشدی مجازات شده بود ، اهانت به مقدسات اسلام ادامه نمی یافت.
 به گزارش سبزوار پیام به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام غلامحسین ابراهیمی در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار به اهانت های اخیر كشورهای استكباری در توهین به پیامبرخاتم (ص) واكنش نشان داد.
 
وی افزود: اگر همان سالهایی كه سلمان رشدی با انتشار كتاب موهن خود نسبت به پیامبر گرامی اسلام ، اهانت كرد و امام خمینی (ره) حكم ارتداد وی را صادر نمود و قتلش را جایز دانست ، مسلمین او را به سزای عمل ننگینش می رسانیدند ، اهانت به مقدسات اسلام تا به امروز ادامه پیدا نمی كرد.
 
خطیب جمعه سبزوار ادامه داد:حالا كه در مجازات سلمان رشدی و افرادی مانند او تأخیر افتاده، مسلمین باید به درگاه خدا توبه كنند و با جدیت در مقابل اهانت های بعدی بایستند.
 
وی بیان كرد: یك اشتباه دیگر كشورهای اسلامی این بود كه از همان ابتدا صدای اسرائیل را خاموش نكردند.
 
وی اظهار داشت : اسرائیل تنها همان یك كشور نیست. بلكه همه كشورهای مستكبر جهان از جمله آمریكا ، انگلیس و سایر كشورهای اروپایی و غربی پشت آن ایستاده اند و حمایت می كنند. لذا مسئله امروز اسرائیل مسئله كفر و اسلام است.
 
خطیب جمعه سبزوار در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: امروز جنگ علیه مسلمانان به ویژه ایران اسلامی در ابعاد مختلف فرهنگی و روانی ادامه دارد و امید می رود مسلمین با تأسی به تعلیمات اسلام در مقابل مستكبرین بایستند.
 
وی با اشاره به بیداری كشورهای اسلامی، گفت : خوشبختانه امروز شاهد آن هستیم كه در برخی از كشورهای اسلامی در مقابل سفارت آمریكا اعتراضاتی شكل گرفته و ان شاءا... این اعتراضات به بیرون راندن آمریكایی ها از سرزمین های اسلامی خواهد انجامید.
 
امام جمعه سبزوار در بخشی دیگر از سخنانش به موضوع با اهمیت تعلیم و تربیت فرزندان در خانواده اشاره كرد و گفت : باید برای تربیت صحیح فرزندان تلاش زیادی صورت گیرد.
 
وی افزود: برای اینكه جوانان به درستی تربیت شوند باید در مسیر های درست در وجودشان ایجاد انگیزه شود زیرا افراد بدون داشتن انگیزه كافی در هیچ شغل و فعالیتی موفق نمی شوند.
 
وی همچنین به معضل رواج بد حجابی در جامعه نیز اشاره كرد و گفت : بدحجابی تنها مربوط به بانوان نیست بلكه گاهی آقایان نیز با پوشیدن برخی لباس ها مظاهر بدحجابی را در خود ظاهر می كنند.
 
حجت الاسلام ابراهیمی در همین زمینه اظهار داشت : اسلام مخالف زیبایی و مرتب بودن و حتی پوشیدن پیراهن نیم آستین برای آقایان نیست ، مشكل ما با تیپ ها و مدل هایی است كه به مقدسات و ارزش های دینی توهین می كنند.
 
وی همچنین به موضوع سینما نیز اشاره كرد و گفت : اسلام با سینما نیز مخالفتی ندارد ، اما اگر سینما بخواهد نسل جوان را از مسیر درست منحرف سازد در مقابل آن می ایستیم.
 
نمازگزاران این هفته نمازجمعه سبزوار پس از اقامه نماز ، در اعتراض به اهانت یك فیلم آمریكایی به ساحت پیامبر مكرم اسلام(ص ) راهپیمایی كردند.
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.