اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 5 شهريور 1390 / کد مطلب: 375 / نظرات: 0

بروغني /


ساخت نيروگاه 500 مگاواتي برق سبزوار پس از ماه رمضان آغاز مي شود


ساخت نيروگاه 500 مگاواتي برق سبزوار پس از ماه رمضان آغاز مي شود

  نماينده مردم شهرستان هاي سبزوار، جوين، جغتاي و خوشاب در مجلس شوراي اسلامي از آغاز عمليات اجرايي نيروگاه 500 مگاواتي برق سبزوار پس از ماه مبارك رمضان خبر داد.
  'علي بروغني'  در جمع مردم و مسوولان شهرستان سبزوار با اشاره به روند اجرايي بخشي از پروژهاي مهم حوزه انتخابيه، از پيش بيني حدود هشتاد ميليارد ريال براي راه آهن اين شهرستان در بودجه امسال خبر داد.
وي با اشاره به بودجه 25 ميليارد ريالي پروژه مزبور در سال قبل افزود: هم اكنون پيمانكار اين پروژه مشخص شده است.
وي به تلاش براي ايجاد رديف اعتباري براي راه آهن شمال به جنوب از طريق بردسكن ، خليل آباد اشاره كرد و گفت: براي اين پروژه در جدول بودجه امسال اعتبار در نظر گرفته شده است.
بروغني تصويب منطقه ويژه اقتصادي سبزوار پس از 15 سال پيگيري را خاطر نشان كرد و گفت: شماري از مسوولان و بازاريان اين شهرستان براي كمك به آغاز عمليات آن قول مساعد داده اند.
وي از تصويب واحد آموزش و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي سبزوار در هيات امنا و شوراي مركزي دانشگاه آزاد اسلامي خبر داد و افزود: دوره هاي كارشناسي ارشد و دكترا نيز در اين واحد راه اندازي خواهد شد.
وي از پذيرش دانشجو در دانشگاه معارف اسلامي و علوم قرآني و همچنين دانشگاه علمي كاربردي هلال احمر سبزوار از مهر ماه امسال خبر داد.
نماينده مردم سبزوار در مجلس شوراي اسلامي از سرمايه گذاران براي حل مشكل بيكاري در اين شهرستان دعوت كرد و گفت: آمادگي حمايت از سرمايه گذاران از طرف دولت وجود دارد.
وي سفر 25 وزير، رئيس سازمان و نهاد به سبزوار و تخصيص حدود 30 ميليارد ريال علاوه بر بودجه معمولي در نتيجه اين سفرها، پيشرفت خوب آزاد راه حرم تا حرم در ايستگاه سبزوار، اجراي آزاد راه سبزوار - سلطان آباد تا قوچان و احداث كنار گذر شرق سبزوار با هزينه دولت را هم از كارهاي مهم اجرا شده و يا در حال اجرا برشمرد.
اين نماينده مجلس همچنين از اختصاص 12 ميليارد ريال براي پرديس دانشگاه علوم پزشكي سبزوار، راه اندازي بخش جراحي قلب در آينده نزديك در بيمارستان واسعي و تغيير نام دانشگاه تربيت معلم سبزوار خبر داد.
وي با اشاره به آغاز عمليات اجرايي مجتمع فرهنگي امام رضا (ع) با حدود 20 ميليارد ريال توسط آستان قدس رضوي افزود: رسيدگي به ورودي هاي سبزوار نيز در حال اقدام است.
وي گفت: مسائل مربوط به انتقال ساختمان هاي دادگستري ، فرمانداري و زندان سبزوار از مركز اين شهر هم حل شده است.
وي براي آغاز عمليات آسفالت راه هاي روستاهاي بالاي 50 خانوار و همچنين حل مشكل آب برخي روستاهاي شهرستان هاي سبزوار ، خوشاب و جغتاي نيز قول مساعد داد.
بروغني با اشاره به پيگيري حل مشكل پروازهاي عتبات عاليات سبزوار گفت: دوبانده شدن راه بردسكن – سبزوار ، حكم اباد –اسفراين ، تعريض راه سبزوار – روداب و كارخانه سيمان، سبزوار – ششتمد و سلطان اباد – حكم اباد و انتصاب امام جمعه براي روداب ، ششتمد، مشكان ، حكم آباد و شماري از شهرهاي جوين و جغتاي از درخواست هاي مردم اين شهرستان ها از دولتمردان است.
اين نماينده مجلس گفت: ما از مردم انتظار سرمايه گذاري داريم و تلاش مي كنيم در فرصت باقيمانده كارها را به خوبي انجام دهيم.
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي يكي از كارهاي مهم مجلس هشتم را برنامه پنجم توسعه و برجسته بودن آن از نظر راهبردي و عملياتي و همچنين توجه اين برنامه به ايثارگران، فضاي كسب و كار و قرآن عنوان كرد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.