اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 5 مهر 1391 / کد مطلب: 3779 / نظرات: 0

نواخته شدن زنگ عاطفه ها در مدارس سبزوار؛


آموزش و پرورش در اقتصاد مقاومتی پیشگام باشد


 امام جمعه سبزوار گفت : آموزش و پرورش علاوه بر تعلیم و تربیت سعی کند در اقتصاد مقاومتی نیز پیشگام باشد.
به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین ابراهیمی مراسم نواخته شدن زنگ عاطفه‌ها که در دبستان دخترانه کاشفی سبزوار برگزار شد، ضمن اشاره به تاکید اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، افزود: همه می توانیم اقتصاد مقاومتی را انجام دهیم و باید در این راستا تلاش کنیم.
وی کشورهای ژاپن و چین را نمونه ای بارز از اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و خواستار تلاش تمام مسوولان در این جهت برای خودکفایی کشور شد.
ابراهیمی سپس به برخی معضلات اجتماعی همچون اعتیاد و وجود حداقل 15 میلیون سیگاری در کشور پرداخت و بر رفع و توجه به اینگونه معضلات تاکید کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه پس از انقلاب در بسیاری از زمینه ها شاهد پیشرفت کشور هستیم، به پیشرفت مخابرات اشاره و اضافه کرد: اگرچه این امر از یک جهت پیشرفت بوده اما اگر استفاده بهینه از آن انجام نشود، فاجعه است.
ابراهیمی از مسوولان، مدیران و معلمان خواست در جهت رفع اینگونه نواقص تلاش کنند.
سیدحسین کرابی، رییس کمیته امداد سبزوار از استقرار 90 پایگاه ثابت و سیار در سطح این شهرستان در مراسم جشن نیکوکاری خبر داد.
وی با اشاره به پیش بینی 87 پایگاه نیکوکاری در سطح شهرستان، تصریح کرد: سه پایگاه دیگر نیز برای جایگاه نماز جمعه پیش بینی شد که جمعا به 90 پایگاه رسید.
وی شعار سال را "دانش آموز باوری و دانش آموز یاوری در فرهنگ رضوی" عنوان و اضافه کرد: برگزاری این مراسم در مدارس علاوه بر تکریم دانش آموزان بی بضاعت و خانواده آنان، ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در بین دانش آموزان است.
کرابی از رشد 300 درصدی کمک‌های دانش آموزان در جشن نیکوکاری سال گذشته نسبت به سال 89 خبر داد و اذعان کرد: دانش آموزان این شهرستان در سال 89، 15 میلیون کمک کردند که این کمک در سال 90 به 44 میلیون و 500 هزار تومان رسید.
مهندس قدرت اله راه چمنی، مدیر آموزش و پرورش سبزوار با اشاره به فیلم موهن صهیونیستی، ضمن محکوم کردن این عمل زشت، اظهار داشت: این امر همبستگی بین مسلمانان را بیشتر کرد.
وی در ادامه به هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: شهدا و ایثارگران مسیر انقلاب را برای ما هموار کردند و وظیفه ما نیز پاسداری و حفاظت از راه شهداست.
وی آسایش و آرامش کنونی کشور را حاصل خون شهدا و ایثارگری رزمندگان 8 سال دفاع مقدس دانست.
راه چمنی همچنین به جشن عاطفه ها اشاره و اضافه کرد: جشن عاطفه ها، جشن مهربانی‌هاست که افراد به همنوعان خود کمک می کنند.
وی ضمن اشاره به برگزاری این مراسم در مدارس سطح شهرستان ادامه داد: این مراسم همه ساله با همکاری کمیته امداد، صداو سیما، ناحیه مقاومت بسیج و آموزش و پرورش برگزار می شود.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.