اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 7 مهر 1391 / کد مطلب: 3795 / نظرات: 0

سخنرانی ریاست جمهوری اثرگذار و روشنگرایانه بود/


فدردانی از سخنان رییس جمهوری در سازمان ملل /


فدردانی  از سخنان رییس جمهوری در سازمان ملل
 
امام جمعه موقت سبزوار از سخنرانی اثرگذار و روشنگرایانه رییس جمهوری كشورمان در شصت و هفتمین نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد قدردانی كرد.
 
به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام محمد سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار گفت : این سخنرانی ارسال پیام نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت شریف كشورمان به همه دنیا بود كه به بهترین شكل ممكن انجام شد.

وی اظهارداشت: بهترین و قدرتمندترین رسانه های جهان در محل سازمان ملل متحد حضور دارند و رویدادهای آن را به سرتاسر كره خاكی مخابره می كنند ، لذا رییس جمهوری كشورمان با استفاده از این فرصت پیام جهانی اسلام و انقلاب اسلامی ایران را به گوش همه ملت های دنیا رساند.

وی همچنین گفت : رییس جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده 120 كشور غیرمتعهد جهان در سخنرانی خود مجدداً برخی مسائل مهم برای غربی ها نظیر ماجرای هولوكاست و 11 سپتامبر را به چالش كشید و سیاست ها و رفتارهای ناصحیح استكبار جهانی و مواضع به حق جمهوری اسلامی ایران را در حضور رسانه های بین المللی به خوبی شرح داد.

حجت الاسلام سلیمانی افزود : یكی از جنبه های موفقیت آمیز بودن سخنرانی های دكتر احمدی نژاد كه تا كنون در سازمان ملل انجام شده ، این است كه طبق بررسی برخی نشریات ایالات متحده آمریكا مخاطبین سخنرانی های رییس جمهور كشورمان بسیار بیشتر از مخاطبین سخنرانی های رییس جمهور آمریكاست.

وی سپس برای رییس جمهوری اسلامی ایران و تمام كسانی كه در جهت اقتدار كشورمان تلاش كرده اند ، آرزوی خیر و سلامتی كرد.

امام جمعه موقت سبزوار در بخش های دیگری از خطبه های این هفته به موضوع اهانت های اخیر به ساحت پیامبر مكرم اسلام اشاره كرد و اظهار داشت : این گونه شیطنت ها موضوع تازه ای نیست و همواره از ابتدای ظهور اسلام تا كنون كفار و مشركین همواره سعی كرده اند به تحقیر و تمسخر مقدسات اسلام بپردازند.

وی گفت : اهانت كنندگان هیچ كاری از پیش نخواهند برد ، زیرا این وعده به حق خداست كه در آیاتی از قرآن صراحتاً اعلام كرده است ، هیچ كس با هیچ روشی نخواهد توانست نور الهی را خاموش كند.

خطیب این هفته نماز جمعه سبزوار همچنین با اشاره به سالروز شهادت شهید سید عبدالكریم هاشمی نژاد وی را یكی از روحانیون برجسته و اساتید ارزشمند حوزه های علمیه كشور دانست كه هرچند توسط كوردلان و خائنین به ملت و مملكت ترور شد اما خاطره مبارزات و سخنرانی های پر شور این شهید همیشه در یاد مردم ایران باقی خواهد ماند.

حجت الاسلام سلیمانی همچنین با اشاره به مناسبت روز جهانی سالمندان در اواسط مهرماه خواستار توجه و حمایت بیشتر مردم از سالخوردگان جامعه شد و نمازگزاران سبزوار را برای كمك های مادی و معنوی به آسایشگاه های سالمندان این شهر توصیه كرد.

وی همچنین با اشاره به مناسبت هفته دفاع مقدس ، دوران هشت سال جنگ تحمیلی را برای كشورمان از چندین جهت سودمند ارزیابی كرد.

وی زنده و ملموس شدن وقایع كربلا و عاشورای حسینی ، تبدیل شدن شعارها به عمل در میدان جنگ ، جایگزین شدن ادبیات مذهبی به جای ادبیات فاسدی كه رژیم طاغوت در سالهای پیش از انقلاب در كشور رواج داده بود و گسترش روحیه ایثار و شهادت در جامعه را بخشی از فواید ارزشمند دوران دفاع مقدس برای ایران اسلامی عنوان كرد.

امام جمعه موقت سبزوار همچنین با تبریك فرارسیدن ایام ولادت حضرت امام رضا (ع) به ذكر فضایل آن امام همام پرداخت و قرار گرفتن مرقدمطهر ایشان در ایران اسلامی را نعمتی برای همه ایرانیان به ویژه مردمان خراسان دانست كه زیرسایه لطف و رحمت این امام رئوف جای گرفته اند.

در مراسم این هفته نماز جمعه سبزوار تعدادی از خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) كه به سبزوار سفر كرده بودند، حضور داشتند و بین دو نماز به مناسبت میلاد هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت ، به مولودی خوانی پرداختند. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.