اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 7 مهر 1391 / کد مطلب: 3798 / نظرات: 0

امام جمعه خوشاب :


امام هشتم (ع) به دلیل رضایت خدا ، پیامبران و امامان ، لقب رضا را گرفتند


     
خوشاب - امام جمعه خوشاب گفت : هشتمین خورشید تابناك آسمان امامت و ولایت به دلیل رضایت خداوند ، پیامبران و امامان از آن حضرت ، لقب رضا را گرفتند.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا، حجت الاسلام 'محمد صاحبی ' در خطبه های نمازجمعه این هفته خوشاب افزود:به خاطر خلق خوی نیكوی امام رضا (ع) هم دوستان و نزدیكان و هم دشمنان از آن حضرت راضی و خشنود بودند.

وی در ادامه به روز آتش نشانی و ایمنی اشاره كرد و گفت : در واقع این روز بهانه ای است تا از افرادی كه جان و آسایش خود را برای حفظ جان و آسایش دیگران به خطری اندازند، تقدیر شود.

وی همچنین با تبریك روز نیروی انتظامی گفت : نام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ معاصر یادآور شجاعت ،دلاوری و ایثارگری غیور مردانی است كه با یاری خداوند و استعانت از ولی عصر(عج) و تلاش برای امنیت و آسایش مردم جان خود را نثار انقلاب و اسلام كردند.

حجت الاسلام صاحبی در خطبه اول نیز با سفارش به تقوای الهی ،به حق الناس اشاره كرد و گفت:از تقوی است كه انسان مومن هرگز خودش را مدیون دیگران نكند و حق الناس بر ذمه اش نباشد.

خطیب جمعه خوشاب با اشاره به اهمیت حق الناس، گفت : فقها می فرمایند اگر انسان در حال نماز خواندن باشد و طلبكار طلبش را بخواهد باید نمازش را بشكند و طلب او را بدهد یا او را راضی كند.

حجت الاسلام صاحبی گفت: در بعضی روایات آمده است كه در برابر هر درهمی 600 نماز از مدیون گرفته شده و به طلبكار داده می شود. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.