اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 10 مهر 1391 / کد مطلب: 3827 / نظرات: 2

شهردار سبزوار:


المان ها تعیین کننده هویت شهر هستند


المان ها تعیین کننده هویت شهر هستند  شهردار سبزوار گفت: از آنجایی كه المان ها تعیین كننده هویت شهر هستند، شهرداری سبزوار ساخت یك تندیس و المان جدید دیگر را به اتمام رسانده و آنها را در آینده ای در سطح شهر نصب خواهد كرد.
حسین مقصودی افزود: از جمله مسائلی كه امروزه شهرها با آن روبه رو هستند نبود هویت شهری است.

وی افزود: دستیابی به هویت شهری از طریق راهبردهای اجرایی توانمند سازی هویت شهرها كه شامل بكارگیری شرایط طبیعی محیط مصنوع، بكارگیری مولفه های تاریخی، ترسیم نقشه ذهنی و تقویت مولفه های كالبدی از جمله ساختار و فرم شهر می باشد، امكانپذیر است.

وی با تاكید بر اینكه انتخاب شكل و فرم شهر تعیین كننده هویت شهر می باشد، ادامه داد: ساختار شهر كه شامل شبكه رفت و آمد و نشانه ها و المان های شهر می باشد نیز تعیین كننده هویت شهر است.

این مسوول گفت : نمادها و المان ها می توانند جنبه های تاریخی یا فرهنگی و اجتماعی داشته باشند و یا به دلیل تنها فرم خاصشان به عنوان المان شهری مطرح باشند.

شهردار سبزوار افزود: در این راستا شهرداری سبزوار برای توسعه و دستیابی به ساختار كالبدی منسجم و پایدار، توجه خود را به مسائل كیفی و بهبود كیفیت محیط شهری معطوف داشته است كه از جمله زیباسازی سیما و منظر شهری می باشد.

وی ادامه داد: از طریق تلفیق فضای سخت متناسب و سبز در میادین، طرح بهسازی و بازپیرایی میادین شهر و ایجاد هویت شهری دستیابی به این هدف را با اجرای المان ها در میادین شهر اجرایی نموده است.

مقصودی به المان های مختلف نصب شده در سطح شهر اشاره كرد و گفت: المان جانباز با الهام از آیه 23 سوره احزاب و شخصیت جانبازان از جنس فلز به ارتفاع 8 متر و عرض20/2 متر با اسكلت و رویه تمام فلز در پارك جانبازان نصب شده است .

وی افزود: همچنین المان چاوش نماد حركت به سوی كربلا با ارتفاع چهار متر از جنس فایبرگلاس در میدان دروازه عراق، المان انقلاب نماد اتكا به خداوند و پنج تن آل عبا در میدان 22 بهمن،المان زعفران و كوزه در ورودی ششتمد و كمربندی نصب شده است.

وی در ادامه از نصب تندیس دكتر علی شریعتی تا دو هفته آینده در سطح شهر خبر داد و افزود: تندیس دكتر علی شریعتی كه از جنس فایبرگلاس است دارای ارتفاع چهار متر می باشد و در ابتدای بوستان لاله( شهربازی از سمت میدان شهربانی) نصب خواهد شد.

مقصودی از نصب المان پارك مركزی توحید شهر نیز در آینده ای نزدیك خبر داد و خاطرنشان كرد: المان لاله به عنوان نمادی از شهیدان با جنس فلز به ارتفاع 11 متر در ورودی توحید شهر در حال انجام است و تاكنون 50 درصد پیشرفت كاری داشته است.

شهردار سبزوار در پایان طراحی المان رستم و سهراب برای نصب در محوطه شهرداری را نیز یادآور شد و گفت: نبرد رستم و سهراب به عنوان یكی از اسطوره های اصیل ایرانی متضمن سمبل های مثبت اجتماعی است كه دارای نكات پند آمیز فراوانی است و از دیدگاه های ایرانیان جایگاه بسیار مهمی دارد.

وی افزود: با توجه به اینكه میدانگاه رزم رستم و سهراب در مركز شهر سبزوار قرار داشته شهرداری سبزوار اقدام به مسابقه گذاشتن ساخت المان رستم و سهراب گذاشت و در نهایت با بررسی های دقیق از آثار ارسالی 3 طرح به عنوان اثر برتر انتخاب شد كه ان شاء ا... با انتخاب یكی از این سه طرح در آینده ساخت و نصب خواهد شد. ایرنا

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.