اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 14 مهر 1391 / کد مطلب: 3867 / نظرات: 0

عضو كميسيون امنيت ملي:


اقدام نظامي عليه سوريه، اقدامي انتحاري است


عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، با هشدار به دولت اردوغان هرگونه اقدام نظامي عليه مردم سوريه را اقدام انتحاري ارزيابي كرد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایسنا ، محمدرضا محسني ثاني هرگونه اقدام نظامي دولت اردوغان عليه مردم و دولت سوريه را عملي انتحاري دانست و به دولتمردان تركيه هشدار داد.

نماينده مردم سبزوار در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اگر دولت اردوغان مرتكب اين اشتباه بزرگ شود، بايد منتظر جنگ داخلي در تركيه باشد، اظهار كرد: متاسفانه با توجه به اينكه دولت سوريه به خوبي توانسته است اصلاحات سياسي را انجام دهد و شهرهاي مختلف را از لوث تروريست‌ها پاك نمايند اما دولت اردوغان در اقدامي عجيب، از مجلس درخواست مجوز حمله نظامي به سوريه كرده است.

محسني ثاني تصريح كرد: علي رغم اينكه جمهوري اسلامي ايران با كشور تركيه داراي مشتركات زيادي است اما اين اقدام اخير دولت اردوغان بسيار تعجب ‌برانگيز تلقي خواهد شد.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اظهار اميدواري به اينكه مجلس تركيه يك تصميم عاقلانه و مدبرانه بگيرد، گفت: اگر خدايي نكرده اقدامات دولت اردوغان از جنبه تبليغاتي و عمليات رواني، فراتر رفته و وارد فاز نظامي گردد دولت اردوغان بايد بداند كه وارد يك بازي بسيار ناگوار شده است.

وي همچنين مردم و ارتش سوريه را داراي توانايي لازم براي دفاع از كشور دانست و در اين باره يادآور شد: اگر تركيه به سوريه تجاوز نمايد، مردم و ارتش سوريه توانايي دفاع از كشور را دارند و براي نابودي ارتش متجاوز هر كشوري از همه ظرفيت‌هاي خود استفاده خواهند كرد.

نماينده مردم سبزوار در مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اين سوال كه اگر تركيه به سوريه حمله‌ور شود آيا ناتو نيز وارد اين تجاوز خواهد شد، پاسخ داد: حضور ناتو در تجاوز احتمالي تركيه عليه سوريه قابل تامل است اما بايد گفت آمريكا با توجه به شكست‌هايي كه در عراق و افغانستان داشته است، شايد در اين جنگ حضور مستقيمي نداشته باشد اما از كشورهاي ديگر به صورت نيابتي استفاده مي‌كند.

محسني ثاني همچنين در خصوص مقاومت كردهاي سوريه و تركيه در برابر ارتش تركيه نيز گفت: تركيه در بحث كردها بسيار ضعيف است و كردها مي‌توانند در صورت اين حمله تهديد بزرگي براي دولت اردوغان ايجاد نمايند. امروز كردهاي تركيه نسبت به قبل از وضعيت بهتري برخوردار هستند و كردها در سوريه به دليل ايجاد فضاي باز سياسي مجهز به سلاح و مهمات شده‌اند؛ گروه‌هاي مخالف دولت نيز در داخل مسلح شده‌اند و اگر حمله‌اي نظامي صورت بگيرد شاهد درگيري‌هاي خونين و جنگ داخلي در تركيه خواهيم بود. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.