اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 19 مهر 1391 / کد مطلب: 3923 / نظرات: 0


احتمال تحقیق و تفحص از واردات خودرو


احتمال تحقیق و تفحص از واردات خودرو
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با واردکنندگان خودرویی که کم اظهاری شدید به گمرک کرده اند، برخورد خواهد شد، از احتمال انجام تحقیق و تفحص از دستگاه‌ها درباره واردات خودرو خبر داد.

به گزارش سبزوارپیام ، رمضانعلی سبحانی فر در گفتگو با مهر درخصوص نحوه ورود خودروهای لوکس به کشور اظهارداشت: موضوع واردات خودروهای لوکس خارجی و گرانی غیرمتعارف آنها در بازار در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار دارد.
وی با بیان اینکه درشرایط فعلی نباید خودروی لوکس خارجی به کشور وارد شود، گفت: باید عوارض سنگینی برای واردات خودرو به کشور وضع شود تا هرکسی نتواند به راحتی این کار را انجام دهد.
 
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: اگر برای واردات این خودروها از ارز مرجع استفاده شده باشد، با مسببین امر برخورد خواهد شد، چون از حق بیت المال سوء استفاده کرده اند.

وی افزود: درصورتی که در این رابطه کم اظهاری شدیدی از سوی واردکنندگان در گمرکات کشور صورت گرفته باشد به طوری‌که واردکنندگان از گفتن ارزش واقعی خودرو به گمرکات خودداری کرده باشند، با آنها برابر مقررات برخورد خواهد شد.

سبحانی فر با تاکید براینکه نمایندگان مجلس با استفاده از اهرمهای قانونی که در اختیار دارند نسبت به برخورد با این موضوع مسامحه نخواهند کرد، گفت: احتمال دارد برای روشن شدن ابعاد این مسئله، طرح تحقیق و تفحص از وزارتخانه ها و سازمانهایی مانند گمرک که در این امر مشارکت داشته اند را در دستور کار قرار دهیم.

وی درپایان از همه افراد حقیقی و حقوقی خواست که اگر اسناد و مدارکی درباره فعالیت مافیای خودرو در کشور دارند را به مجلس ارائه دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.