اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 21 مهر 1391 / کد مطلب: 3971 / نظرات: 0

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:


اقتدار ایران شکاف میان لندن و واشنگتن را دامن زد


اقتدار ایران شکاف میان لندن و واشنگتن را دامن زد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه اقتدار و اعتبار منطقه ای و جهانی ایران سد محکمی مقابل سیاست های توسعه طلبانه قدرت های جهانی است، تصریح کرد: صحبت های وزیر خارجه انگلیس شکاف آشکار میان کشورهای غربی را نشان داد.

به گزارش سبزوارپیام ، محمد رضا محسنی ثانی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خانه ملت، درباره اظهارات ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس مبنی بر عدم همراهی لندن با سیاست های زیاده خواهانه آمریکا و رژیم صهیونیستی، گفت: اساسا بحث از هر نوع تهدیدی در زمینه حمله نظامی به ایران، مصرف داخلی دارد.

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی، افزود: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کاندیداها برای پیشی گرفتن از یکدیگر، بر روی جمهوری اسلامی ایران مانور می دهند چرا که به اهمیت و اعتبار ایران نزد افکار عمومی جهانی آگاه هستند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این ظرفیت های سیاسی و اقتصادی جهان و همچنین اقتدار و اعتبار منطقه ای و جهانی جمهوری اسلامی ایران، سد محکمی در برابر سیاست های توسعه طلبانه آمریکا و غرب است چنان که قدرت های بزرگ و استکباری را در سوریه شکست داد و بر این اساس نتایج هر گونه تهدید نظامی ضد ایران، از پیش روشن است.

محسنی ثانی با بیان اینکه به راه انداختن جنگ تبلیغاتی و روانی ضد جمهوری اسلامی ایران، چهره سلطه گرانه آمریکا و هم پیمانانش را بیش از پیش در جهان آشکار می سازد، یادآور شد: صحبت های وزیر خارجه انگلیس شکاف آشکار میان کشورهای غربی را نشان داد و اختلاف و جدایی شدید میان واشنگتن و لندن -که همیشه در جنگ افروزی باهم متحد و همسو بودند- را نمایان کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر مشروعیت داخلی و اعتبار منطقه ای و جهانی خود، در طول ۳۳ سال گذشته همواره بر سیاست های ایران ستیزانه غرب فائق آمده و هرگز تحت تاثیر تهدیدهای قدرت های استکباری قرار نگرفته است و با اتحاد و انسجام داخلی و ارتقای سطح توان علمی، اقتصادی، نظامی و ... به پیشرفت خود ادامه می دهد و در این مسیر مانعی بر سر راه خود نمی بیند.

ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس گفت راه دیپلماسی باید تنها گزینه های در دست جامعه جهانی برای حل مسئله هسته ای ایران و تضمین صلح آمیز بودن آن باشد و اگر آمریکا تصمیم گرفت در هر درگیری، از رژیم صهیونیستی حمایت نظامی کند، بریتانیا در این مسیر، از واشنگتن پیروی نخواهد کرد




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.