اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 23 مهر 1391 / کد مطلب: 3982 / نظرات: 2

طرح ثبت روز حاج ملاهادی سبزواری در تقویم ملی/


ارتقای اداره ارشاد سبزوار به رویت وارجاع وزیر رسید


ارتقای اداره ارشاد سبزوار  به رویت وارجاع وزیر رسید
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت :ارتقای این اداره به معاونت اداره کل از سوی مسئولان در حال پیگیری است .   
مجید عسکری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی هفته گذشته در جلسه دیدار هنرمندان ومسئولان سبزوار با وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی خواستار ارتقاء اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سبزوار به معاونت مدیرکل شد .
وی افزود: آقای سبحانی فر در این جلسه عنوان کرد: "رفع دغدغه هنرمندان سبزوار با ارتقاء این اداره به معاونت مدیرکل امکان پذیر است ."
وی افزود : در این جلسه مطرح شد که باتوجه به اینکه شهرستان سبزوار فرمانداری ویژه است وبخش عمده ای از ادارات این شهرستان معاونت مدیرکل شده ،در صورت ارتقای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به معاونت اداره کل ، بسیاری از مشکلات فرهنگی و هنری هم براساس ساختار سازمانی برطرف خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت : در این نشست آقای سبحانی فر هدیه وزیر به هنرمندان سبزواری را ارتقای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به معاونت مدیرکل اعلام کرد.
وی افزود: دراین جلسه نامه درخواست نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در خصوص ارتقای اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سبزوار به معاونت مدیرکل ، به رویت وارجاع وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی رسید .

همچنین روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار نیز طی  ارسال گزارش هایی اقدامات صورت گرفته در روز سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سبزوار را به شرح زیر توضیح داد :

اهدای تابلوی خوشنویسی وکتاب دعای کمیل هنرمندان سبزواری به وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی

رئیس اداره فرهنگ وارشا د اسلامی از اهداء تابلوی هنرمند خوشنویس سبزواری استاد شیرخا نی به همرا ه کتاب دعای کمیل به کتابت استاد شرافت در جلسه  دیدار هنرمندان توسط انجمن خوشنویسان به وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی خبر داد.
مجید عسکری گفت :درجلسه دیدار با هنرمندان که به مناسبت حضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در برنامه نکوداشت استاد حمید سبزواری صورت گرفت دو هدیه از طرف انجمن خوشنویسان سبزوار به وزیر محترم اهدا شد.
وی افزود : دراین جلسه که اینجانب و نمایندگانی از هنرمندان در بخش های مختلف مسائلی را مطرح نمودیم استاد علیرضا شرافت به نمایندگی از انجمن هنرهای تجسمی وخوشنویسان با اشاره به تاریخ غنی هنرمندان سبزواری به گوشه ایی از تاریخچه انجمن خوشنویسان سبزوار اشاره کرد.
وی افزود: انجمن خوشنویسان توانسته است از سال 1379 تاکنون قریب به سی وسه هزارنفر خوشنویس درسطوح مقدماتی تا فوق ممتاز ودر خطوط مختلف به جامعه تقدیم نماید و یکی از افتخارات این انجمن را فارغ التحصیلی ممتاز حدود 56 نفر در چند سال اخیرو تکمیل کلاسهای فوق ممتاز که تعداد 12 نفر خوشنویس تقدیم جامعه نموده است و سبزوار تنها شهرستانی  است که توانست دراولین دوره در شرق کشور آزمون دوره های فوق ممتاز را عهده دار باشد .
وی اظهار داشت: از دیگر افتخارات این انجمن اثر برجسته تابلو خوشنویسی  بنی آدم اعضاء یکدیگر ند اثر استاد علی طوسی است که از طرف رئیس جمهور به دبیرکل سازمان ملل اهداء شد و دیگرافتخار ما در حوزه نسخ وثلث  درایران وجهان اسلام استادفرهاد شیرخانی می باشد که به جرات می توان گفت یکی از قدیمی ترین خوشنویسان می باشد ودرسال جاری  نماینده جمهوری اسلامی ایران در کشور امارت جزء 30 هنرمند خوشنویس جهان اسلام که به کتابت 30 جزء قرآن پرداختند وهمچنین رتبه برگزیده جشنواره کشوری خوشنویسی رضوی و دیگری موفقیت در کتابت ادعیه  به خصوص دعای کمیل می باشد.          
درادامه تابلو زیبای استاد فرهاد شیرخانی وکتاب دعای کمیل استاد سید علیر ضا شرافت به وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی تقدیم شد.     
 

طرح ثبت روز حاج ملاهادی سبزواری در تقویم ملی در شورای عالی انقلاب فرهنگی
رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سبزوار از طرح ثبت روزی با عنوان حاج ملا هادی سبزواری درجلسات آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی خبر داد.
مجید عسکری گفت : درنشست صمیمانه هنرمندان و روسای انجمن های هنری شهرستان سبزوار که با حضوردکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، جعفری مدیر کل خراسان رضوی ومحسنی وسبحانی فرنمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، شعبانی معاونت استاندار وفرماندار سبزوارو دیگر مسئولین شهرستان برگزار شد هنرمندان مشکلات و دیدگاه های خود را در حوزه های فرهنگی وهنری بیان کردند .
وی افزود در ابتدای جلسه اینجانب به نمایندگی از جامعه فرهنگی  باتاکید بر پیشینه تاریخی سبزوار داشتن انجمن آثار ومفاخر فرهنگی معتبربه غیر از مراکز استا نها برای شهرستان ها یی مانند سبزوار را خواستار شدم وتاکید نمودم این دیار کهن بعد ازسالیان سال در دل تقویم ملی جایی ندارد وبه جا وشایسته است که روزی با عنوان فیلسوف شرق حاج ملا هادی سبزواری که توصیف این پیر فرزانه وشرحش در این اندک نگنجدو همگان می دانند و روزی نیز تحت عنوان خواجه ابوا لفضل بیهقی که  با اثر درخشان وماندنی تاریخ بیهقی از نوادر روزگار ماست از درخواست های به حق مردمان این دیار است که دوستان درقبل در شورای فرهنگ عمومی شهرستان واستان وکشور تصویب کرده اند ودر شورای عالی انقلاب فرهنگی معطل مانده است که با گنجیدن این روزها در قلب تقویم ملی واختصاص بودجه های مناسب ما می توانیم مراسمی درخوراین شخصیت ها برگزار کنیم  که پیگیری وزیر وعضو محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی را می طلبد.
وی اذعان کرد:دکتر حسینی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی نیز با اشاره به سابقه درخشان سبزوار وقیام سربداران در خصوص نام گذاری یکی از روزهای سال در تقویم ملی به نام حکیم حاج ملا هادی سبزواری و خواجه ابوالفضل بیهقی عنوان نمودند که بنده پیگیر این موضوع در شورای فرهنگ عمومی وشورای عالی انقلاب فرهنگی خواهم بود تا این موضوع محقق شود ویا حداقل روزی تحت عنوان  فلسفه وروزاسرار ، حاج ملا هادی سبزواری در تقویم به ثبت برسد

به بیمه هنرمندان بیشتر از گذشته توجه خواهد شد
وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در نشست صمیمانه با هنرمندان و روسای انجمن های فرهنگی وهنری شهرستان سبزوار و آشنایی بانقطه نظر آنان ضمن پرداختن به پیشینه تاریخی وکهن ودرخشان دیار سربداران دیدگاه های خود را در حوزه حمایت از هنرمندان اعلام نمود.
سید محمد حسینی با اشاره به سخنان رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سبزوا ر گفت: سعی می کنیم به بیمه هنرمندان بیش از گذشته توجه کنیم.
وی ابراز داشت:در ارتباط با موسسات این بخش سرعت بیشتری پیدا کرده است وبه این روند ادامه خواهد داد.
وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی یکی از اتفاقات خوب انجام شده را حضور مدیر عامل صندوق حمایت ازهنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران در استان ها برای آشنایی بیشتر با مشکلات این بخش دانست.
رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سبزوار در ابتدای این نشست گفت: با توجه به روند رو به رشد تشکیل موسسات فرهنگی و هنری وقرآنی، کانونهای آگهی وتبلیغات ،فروشگاههای عرضه محصولات فرهنگی ،آموزشگاههای آزاد هنری وسینمایی،توسعه چاپخانه های دیجیتال ،انتشارات کتاب ،نشریات ، سایت های خبری و...  مطلوب به نظر می رسد ولی نیاز به تسهیلات بیشترو حمایت ها ی همه جانبه و سرعت بخشی به پرونده های متقاضیان را دارد.
مجیدعسکری عنوان کرد سال 90 و91در جهت حمایت از فعالان فرهنگی وقرآنی و هنرمندان بیش از 120 پرونده های بیمه ومستمری بگیران وصندو ق حمایت از هنرمندان، نویسندگان وروزنامه نگاران ارسال شده است که به 60نفر ازآنها پاسخگویی شده است که ضمن تشکر از عنایت ویژه شما به این بخش باز هم سرعت بخشی وفوریت می تواند  زمینه اطمینان بخشی به اصحاب فرهنگ وهنر را فراهم آورد.
در این نشست علاوه بر وزیر وهیات همراه، جعفری مدیر کل وهیات همراه ، محسنی وسبحانی فرنمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ،شعبانی معاونت استاندار وفرماندار سبزوار، حسینی زاده رئیس شورای اسلامی وعسکری رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی به همراه جمعی از اصحاب فرهنگ وهنر دیار سربداران حضور داشتند.                                                                                                      


 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.