اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 23 مهر 1391 / کد مطلب: 3991 / نظرات: 0


كارگاه آموزشی مشاغل خانگی در سبزوار برگزار شد


   
 كارگاه آموزشی مشاغل خانگی سبزوار ،توسط مدیریت جهاد كشاورزی و همكاری كمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، مدیر روابط عمومی جهاد كشاورزی سبزوار امروز در حاشیه برگزاری این كارگاه آموزشی گفت : 350 نفر از مددجویان زن در این كارگاه آموزشی شركت دارند.

حسین چرمچی، مشاغل خانگی را بعنوان راهكاری مهم، برای ایجاد اشتغال و كسب درآمد دانست كه علاوه بر تضمین سلامت روان جامعه در توسعه اقتصاد كشور هم نقش آفرین می باشد.

این مسوول اظهار داشت: قابلیت انجام این نوع مشاغل در منزل، مزایای زیادی برای شاغلین آن به ارمغان می آورد.

وی از جمله به ایجاد توازن بین مسوولیت زنان در خانواده و اشتغال آنها و همچنین حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن، اجاره و ایاب و ذهاب اشاره كرد.

وی در ادامه انعطاف پذیری این نوع حرفه ها را كه با هزینه بسیار اندك و بدون آلودگی های زیست محیطی امكان پذیر است را بسیار بالا عنوان كرد.

او گفت در این كارگاه آموزشی، مشاغل خانگی جدیدی از جمله تولید ورمی كمپوست، قارچ خوراكی و بسته بندی گیاهان دارویی به فراگیران معرفی شد.

سید فرید حبیبی كارشناس ارشد باغبانی جهاد كشاورزی سبزوار در زمینه تولید قارچ خوراكی نیز گفت : با استفاده از بقایای كم ارزش كشاورزی و هزینه اندك در تولید این محصول می توان، علاوه بر تامین پروتئین با ارزش غذایی بالا به اشتغال زایی و درآمدزایی قابل توجهی دست یافت.

 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.