اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 24 مهر 1391 / کد مطلب: 4000 / نظرات: 0


اشتغال مهمترین دغدغه نابینایان سبزوار است


سخنگوی انجمن نابینایان سربداران سبزوار گفت: اشتغال مهمترین و بزرگترین مشکل نابینایان و کم بینایان شهرستان سبزوار است.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از خبرنگار مهر، حسین رامشینی در جشن عصای سفید که یکشنبه شب در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد گفت: یکی از مسائلی که نابینایان عزیز را رنج می دهدعدم اعتماد به نابینایان است.

وی گفت: متاسفانه حسی در بین مردم به وجود آمده است که توانایی را دست کم می گیرند این در حالی است که نابینایی نانوانی است بلکه بعضی از دوستان نابینای ما از افراد عادی باهوش تر و توانمند تر هستند.

رامشینی با گلایه از صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت: وقتی در برنامه ای در شبکه قرآن سیما مجری برنامه به پدر و مادر نابینایی که حافظ قرآن بود می گوید خدا به شما صبر دهد چه انتظاری باید از دیگران داشته باشیم.

وی خواستار فرهنگ سازی برای تغییر نگاه مسئولین و مردم درباره نابینایان و کم بینایان شد.

عضو هیات مدیره انجمن نابینایان سبزوار مسکن را مشکل دیگر این قشر برشمرد و اظهار کرد: بهزیستی قول های مساعدی در این رابطه به ما داده است.

وی با بیان اینکه مناسب سازی معابر خواسته دیگر روشندلان است تصریح کرد: خوشبختانه از زمانی که آقای مقصودی به شهرداری آمده اند نه تنها توجه ویژه ای به بهسازی پیاده روها شده بلکه خط ویژه نابینایان نیز در پیاده روها لحاظ شده است.

رامشینی به توانمندی های ورزشی نابینایان اشاره کرد و گفت: تیم گلبال نابینایان سبزوار سال 1385 قهرمان کشور شد اما در حال حاضر سالنی برای تمرین ندارند.

وی اضافه کرد: اداره ورزش و جوانان سالن های خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است و باید برای هر جلسه مبلغی حدود 20 هزار تومان پرداخت شود که ما توانایی مالی نداریم. وی بیان کرد: اگر سالنی در اختیار نابینایان قرار گیرد رشته های ورزشی دیگر از جمله شطرنج، فوتبال و دومیدانی را فعال خواهیم کرد.

سخنگوی انجمن نابینایان سربداران از مسئولین خواست تا برای حل این موضوع هم تدبیری بیندیشند.

وی سخت گیری بعضی از خانواده ها را از دیگر مشکلات روشندلان دانست و گفت: برخی از خانواده ها اجازه تردد تنهایی به بیرون از خانه و انجام کارهای فرزند نابینای خود را نمی دهند که این موضوع دلسردی و افسردگی را برای فرزند آنها به همراه دارد.

وی از خانواده ها خواست که به فرزند خود اجازه دهند استقلال خود را حفظ کند و روی پای خود بایستد چون همیشه پدر و مادر در کنار وی نخواهند بود.

رامشینی از دانشگاه علوم پزشکی سبزوار که 13 نفر از نابینایان را به کار گرفته است تقدیر و تشکر کرد.

در این مراسم مبلغ یک میلیون تومان، یک دستگاه بریل و 300 متر مربع زمین از سوی شورا و شهرداری به انجمن نابینایان اهدا شد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.