اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 24 مهر 1391 / کد مطلب: 4007 / نظرات: 0

به مناسبت هفته کتاب؛


نقد و بررسی کتاب و شب شعر در سبزوار برگزار می شود


نقد و بررسی کتاب و شب شعر در سبزوار برگزار می شود
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سبزوار بر برگزاری باشکوه هفته کتاب تاکید کرد و افزود: نقد و بررسی کتاب و شب شعر در سبزوار برگزار می شود.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از خبرگزاری مهر، زیبا باغانی بعداز ظهر دوشنبه در پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی سبزوار در محل کتابخانه اسرار گفت: نمایشگاه کتاب، مسابقات فرهنگی، نقد و بررسی کتاب و شب شعر به مناسبت هفته کتاب در این شهرستان برگزار می شود.

وی عنوان کرد: انتظار می رود برای برگزاری باشکوه این مناسبت ستادی با حضور نهادهای مرتبط تشکیل شود تا با برنامه ریزی پیش از موعد شاهد برنامه ای منسجم و در حد نام و جایگاه شهرستان سبزوار باشیم.

وی مهمترین برنامه پیشنهادی این اداره را ایجاد ایستگاه بزرگ نقاشی با همکاری کانون پرورش فکری برای دخیل کردن کودکان در این هفته عنوان کرد.      

باغانی در ادامه به پیگیری مصوبات جلسه قبل انجمن پرداخت و بیان کرد: راه اندازی وب سایت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در حال طراحی است و بزودی راه اندازی می شود.

وی اضافه کرد: رایزنی های لازم برای برگزاری کمیته نهضت مطالعه مفید با ریاست فرماندار انجام گرفته و اولین جلسه این کمیته بعد از هفته کتاب برگزار می شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار هم گفت: استقبال نکردن از کتابخانه ها از سوی نوجوانان و جوانان زنگ خطری است که به صدا درآمده که عزم ملی و منطقه ای مسئولان را می طلبد.

جلال تعصبی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اقدامات موثری انجام داده است، تصریح کرد: گشایش جمعه بازار و افتتاح بخش کودک و نوجوان کتابخانه ناوی از جمله این کارهاست که امیدوارم با استقبال علاقمندان روبرو شود.

وی بر به روز کردن کتاب های کتابخانه ها تاکید کرد و ادامه داد: در برخی از کتابخانه های سبزوار کتاب های قدیمی غیرمرجع که در سال شاید یکبار هم استفاده نشود وجود دارد که باید با کتاب های جدید تعویض شود.

نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: حضور مسئولان در برنامه های هفته کتاب کم رنگ است که باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

محمدحسن خسروجردی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد یا اداره کتابخانه های عمومی به تنهایی قادر به برگزاری مناسب هفته کتاب نیستند.

وی خواستار توجه به کتابخانه های 80 کانون فرهنگی مساجد که عموم مردم می توانند از آن بهره مند شوند شد.

تشکیل ستاد هفته کتاب با حضور نهادهای ذیربط طی هفته آینده و پیشنهاد عضویت کانون پرورش فکری به اداره کل کتابخانه های استان برای تصویب از مهمترین مصوبه های پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی سبزوار بود.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.