اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 25 مهر 1391 / کد مطلب: 4020 / نظرات: 0


« تاسیس شرکت تعاونی تولید کشاورزی آبزی پروران در سبزوار »


مسئول روابط عمومی جهاد كشاورزي سبزوار ازتشکیل اولین جلسه توجیهی، تاسیس شرکت تعاونی تولید کشاورزی آبزی پروران، با حضور 40 نفر از پرورش دهندگان ماهی، مسئولین استانی و شهرستانی شیلات خبر داد.
به گزارش سبزوارپیام ، حسین چرمچی در جمع خبرنگاران هدف از تشکیل این تعاونی را علاوه بر تجمیع سرمایه، تثبیت اشتغال و افزایش درآمد عنوان کرد.
ایشان همچنین افزود با تشکیل این تعاونی، شرایط و امکانات مناسب جهت توسعه پرورش آبزیان از جمله در زمینه های آموزشی، استفاده از تسهیلات، تامین نهاده ها، صنایع تبدیلی، بازاریابی و فروش محصول فراهم می گردد.
مدیر شیلات و امور آبزیان خراسان رضوی در این جلسه ضمن بیان ضرورت گسترش آبزی پروری و بکارگیری تکنولوژی نوین و همچنین اهمیت فرهنگ بیمه آبزیان به چگونگی مراحل تاسیس شرکت تعاونی، از جمله تعیین هیئت موسس پرداخت.
محمدرضا مهدیزاده اظهار داشت از برنامه های دولت، واگذاری امور به بخش خصوصی است لذا تشکیل شرکت تعاونی به منظور تجمیع توانایی های پراکنده و ایجاد روحیه مشارکت و همکاری در تولید آبزیان را بسیار حائز اهمیت برشمرد.
ایشان همچنین چگونگی نحوه عرضه فراورده های آبزی پروری در بازار فروش را عامل موثری در میزان خرید        مصرف کنندگان محسوب کرد.
در خاتمه یادآور می شود در سبزوار 60 پرورش دهنده ی ماهی گرمابی و سردآبی دارای پروانه، فعالیت می کنند و با تولید سالانه 435 تن گوشت ماهی مقام دوم استان را به خود اختصاص داده است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.