اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 26 مهر 1391 / کد مطلب: 4028 / نظرات: 0

رییس بهزیستی سبزوار /


توانایی شغلی نابینایان به اپراتوری محدود نمی شود


رییس بهزیستی سبزوار گفت : توانایی کاری و شغلی نابینایان به اپراتوری محدود نمی شود.
به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایسنا،محمدحسین هادوی فر با اشاره به شغل‌های برخی افراد نابینای این شهرستان، افزود: نابینایان می توانند کارهای مختلفی همچون کشاورزی، دامداری، مشاوره، تدریس و ... را نیز انجام دهند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه خبرنگاران و رسانه ها می توانند در پیشگیری از معلولیت ها نقش موثری ایفا کنند، ابراز داشت: دادن آگاهی و اطلاعات از سوی رسانه ها و خبرنگاران می تواند در پیشگیری از معلولیت‌ها موثر بوده و از معلولیت‌ جلوگیری کند.
وی ادامه داد: علاوه بر مردم و خیران که می توانند در بحث پیشگیری به کمک بهزیستی بیایند رسانه ها نیز با بیان مسایل و مشکلات معلولان کمک بزرگی به این نهاد انجام می دهند.
وی با بیان اینکه خانواده ها می توانند از بسیاری از معلولیت ها از جمله نابینایی پیشگیری کنند، انجام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج در ازدواج فامیلی و در خانواده هایی که یک فرزند معلول دارند، را از اقدامات موثر توسط خانواده در جلوگیری از معلولیت‌ها عنوان کرد.
هادوی فر خاطرنشان کرد: طرح غربالگری و تنبلی چشم نیز از موارد موثر در پیشگیری از این نوع معلولیت بوده که خوشبختانه چندسالی در سبزوار انجام می شود.

وی در ادامه تعداد نابینایان و کم بینایان تحت پوشش این نهاد را بیش از 500 نفر دانست و تصریح کرد: اکثر این افراد در رده سنی زیر 30 سال قرار دارند.

وی با بیان اینکه از نابینایان تحت پوشش این نهاد، 60 نفر مستمری بگیر هستند، به 42 دانش آموز، 20 دانشجو و حدود 20 فارغ التحصیل نابینا از تعداد نابینایان تحت پوشش این نهاد نیز اشاره کرد.

رییس بهزیستی سبزوار یادآور شد: این نهاد علاوه بر پرداخت کمک هزینه تحصیل خدماتی همچون پرداخت هزینه دارو و درمان، سبد کالا، برخی لوازم ضروری زندگی را ارائه می دهد. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.