اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 29 مهر 1391 / کد مطلب: 4053 / نظرات: 2


تاكيد بر جلوگيري از خام فروشي در صنعت فولاد


تاكيد بر جلوگيري از خام فروشي در صنعت فولاد
عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس با تاكيد بر ضرورت اجتناب از خام فروشي مواد معدني و فولادي كشور، گفت: با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري، صنايع معدني و فولادي كشور بايد تا حد ممكن از خام فروشي فرآورده‌ها به ساير كشورها پرهيز كنند.

رمضانعلي سبحاني فر با اشاره به مهيا نبودن زيرساخت‌هاي لازم براي توليد برخي مواد اوليه صنعت فولاد در كشور،‌ گفت: فروش مواد خام براي تامين مواد اوليه مورد نياز كه زيرساخت‌هاي توليد آن در كشور وجود ندارد، ‌امري اجتناب ناپذير است.
 وي تصريح كرد: تاكيد مقام رهبري و مجلس شوراي اسلامي بر اجتناب از خام فروشي آن دسته از مواد معدني است كه زيرساخت توليد آن در كشور به خوبي مهيا است.
 نماينده مردم سبزوار، جوين و جغتاي در خانه ملت در ادامه بيان كرد: به منظور پرداختن به اين امر، ‌كميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي برنامه‌هايي را در دستور كار خود قرار داده است و اميد مي‌رود به دنبال اجرايي شدن برنامه‌هاي پيش‌بيني شده، ‌به ميزان فراواني از خام فروشي در صنعت فولاد كاسته شود. به گفته سبحاني فر، تحقق اين مهم مستلزم برگزاري جلسات مشترك ميان نمايندگان كميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي و مجموعه مسوولان صنعت، معدن و فولاد كشور است.
وي ايجاد محدوديت‌هاي گمركي و مالياتي را از جمله راهكارهاي موثر براي كاهش ميزان خام فروشي در صنعت فولاد عنوان و اذعان كرد: براي ايجاد چنين محدوديت‌هايي تشكيل جلساتي ويژه در كميسيون صنايع مجلس الزامي است.
سبحاني فر در ادامه در خصوص علل عدم پيشرفت طرح‌هاي فولادي،‌ تصريح كرد: اجراي هشت طرح فولادي در سال 1385 به تصويب دولت رسيد، اما پيشبرد اين طرح‌ها به دليل عدم تزريق مالي كافي با روند مطلوبي همراه نبوده است.
وي با بيان اين مطلب كه يكي از طرح‌هاي مذكور به بخش خصوصي واگذار شده است،‌ تصريح كرد: بر اساس تاكيد شوراي‌عالي اقتصاد لازم است بر روند اجراي طرح‌هاي فولادي سرعت بخشيده شود.
 عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در پايان به مشاركت چيني‌ها در پيشبرد طرح‌هاي فولادي كشور اشاره و خاطرنشان كرد: استفاده از فاينانس چيني‌ها به منظور اجراي هفت طرح فولادي مي‌تواند براي اقتصاد كشور بسيار مفيد واقع شود.
(منبع : سبزوارما)




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.