اخبار سبزوار پيام : خدماتي





اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 30 مهر 1391 / کد مطلب: 4067 / نظرات: 0

مدير دفتر پرستاري سبزوار خبر داد:


استقبال پرستاران از اجرای قانون ارتقاء بهره وری در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار


استقبال پرستاران از اجرای قانون ارتقاء بهره وری در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از استقبال مطلوب  گروه های پرستاری سبزوار در خصوص اجرای قانون ارتقاء بهره وری در بیمارستان های سبزوار خبر داد.

به گزارش سبزوارپیام ، هادی سعادت منش در گفتگو با خبرنگار" وب دا"  کاهش خطای انسانی حاصل از فشار کار را از مهمترین فوائد اجرای این قانون  برشمرد و گفت: بهره مندی از مزایای یک و نیم برابری قانون ارتقاء بهره وری برای ساعات کار پرستاران در شیف شب سبب شده تا موظفی پرستاران کمتر و استراحت کاری بیشتر شود.

وی در ادامه صحبت هایش از افزایش رضایت مندی بین کارکنان پرستاری نسبت به سال های گذشته خبر داد و اظهار داشت: تغیر و تحول بوجود آمده از قانون بهره وری سبب شده تا کارکنان پرستاری با دقت و تبحر بسیار بالاتری بر بالین بیمار در بیمارستان ها حاضر شوند.

سعادت منش نیروهای پرستار، هوشبری، اتاق عمل و بهیاری را از جمله نیروهای تحت پوشش این قانون عنوان کرد و گفت: قانون ارتقاء بهره وری صرفاً به گروه های پرستاری که ارتباط مستقیم بر بالین بیماران دارند اختصاص دارد.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به اجرای قانون ارتقاء بهره وری در سبزوار از اول مهرماه سال گذشته گفت: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار یکی از پیشرو ترین دانشگاه ها در خصوص پرداخت مزایای کارکنان در اجرای این طرح گسترده در سطح کشور عنوان شده است.

سعادت منش به کمبود نیروی انسانی پرستار در بیمارستان های سبزوار اشاره کرد و گفت: در ابتدای شروع قانون ارتقاء بهره وری برگزاری استخدامی تا حدودی این کمبود را برطرف کرد اما با را ه اندازی تعدادی از بخش های جدید التاسیس  از جمله بخش روانی و عفونی و... دوباره دانشگاه  را با کمبود نیروی انسانی مواجه کرد.

وی ادامه داد:برای حل کمبود نیروی انسانی موجود مقرر است با تائید هیات رئیسه و هیات امناء از طریق جذب نیرو به صورت پیمانی یا قرار دادی در خصوص رفع این معضل اقدامات در خور شانی انجام شود.

سعادت منش در پاسخ به سوال خبرنگار "وب دا" آیا در این قانون برای سرپرستارانی که مسئولیت کامل یک بخش را در بیمارستان ها برعهده دارند مزایایی در این قانون ارتقاء بهره وری در نظر گرفته شده یا خیر؟ اظهار داشت: بله قطعاً همین طور خواهد بود طبق این قانون مزایایی چون حق کیفی، حق مسئولیت و افزایش کارانه برای افزایش انگیزه و قبول این کار برای سرپرستاران بیمارستان ها پیش بینی شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگر اوژانس115 نیز شامل این قانون می باشد افزود: بله اورژانس115 نیز شامل قانون بهره وری است اما با توجه به اختیاری بودن استفاده از مزایای قانون مذکور و شرایط بسیار حساسی که اورژانش 115 در سطح جامعه دارد شاغلین در اوژانس متقاضی استفاده نمودن از قانون ارتقاء بهره وری نشده اند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.