اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 3 آبان 1391 / کد مطلب: 4104 / نظرات: 1


مشاور فرماندار سبزوار بر استفاده چادراز سوی بانوان فرهنگی تاكید كرد


مشاور فرماندار سبزوار بر استفاده چادراز سوی بانوان فرهنگی تاكید كرد مشاور فرماندار و دبیركارگروه زنان و خانواده فرمانداری سبزوار گفت : به دلیل حساسیت امر آموزش و پرورش و الگو پذیری حتمی دانش آموزان از معلمان ، تمامی بانوان فرهنگی ملزم به استفاده از حجاب اسلامی چادر در داخل و خارج از مدارس هستند.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا، راضیه حدادنیا امروز در جلسه پدافند غیرعامل حوزه زنان و خانواده این شهرستان، افزود : البته پوشش اسلامی چادر برای كاركنان زن تمام ارگان های دولتی الزامی است اما این موضوع در آموزش و پرورش با حساسیت بیشتری پیگیری می شود.

وی بیان كرد : حتی لازم است حجاب اسلامی كاركنان زن آموزش و پرورش توسط بازرسان در خارج از محل كار نیز مورد نظارت قرار گیرد.

حدادنیا در ابتدای این جلسه با یادآوری تأكیدات فراوان مقام معظم رهبری در بحث پدافند غیرعامل، گفت : دامنه این پدافند بسیار گسترده است و همه مدیران شهری باید در جهت فرهنگ سازی و اجرای آن اهتمام ورزند.

وی سپس با ارایه توضیحاتی در مورد ماهیت پدافند غیرعامل اظهار داشت : به دلیل اهمیت این موضوع شورای پدافند غیرعامل به عنوان یكی از ادارات كل در زیرمجموعه استانداری خراسان رضوی فعال شده است.

در ادامه این جلسه كه با حضور نمایندگان كمیته بانوان و خانواده و مشاوران روسای ادارات در امور بانوان برگزار شد ، هریك از حضار به اعلام برنامه های دستگاه مربوطه جهت اجرا در هفته پدافند غیرعامل و در سایر مواقع سال پرداختند.

برگزاری همایش ها و كارگاه های توجیه طرح پدافند غیرعامل ، تهیه و انتشار بروشور آموزشی در رابطه با اهداف پدافند غیر عامل در سطح جامعه هدف ادارات مختلف ، آموزش ویژه طرح پدافند غیرعامل به كاركنان ادارات ، معرفی طرح پدافند غیرعامل برای روستائیان توسط روحانیونی كه در مواقع مختلف سال به روستاها اعزام می شوند ، برگزاری همایش های حجاب و عفاف ، اهدای چادر در ادارات و ... از موارد مطرح شده در این نشست بود.

مشاور فرماندار و دبیركارگروه زنان و خانواده فرمانداری سبزوار در حاشیه این نشست در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیش بینی كرد با توجه به اینكه طرح پدافند غیرعامل امسال برای اولین بار اجرا می شود و برای عموم مردم تازگی داشته و كنجكاوی برانگیز است ، به همین خاطر مورد استقبال و توجه آنان قرار بگیرد.

وی گفت :ً اجرای این طرح در سال اول زمینه اجرای دقیق تر و استقبال بیشتر از آن در سال های آینده را فراهم می آورد.

مشاور فرماندار سبزوار همچنین شعار هفته پدافندغیرعامل امسال را ، 'پدافند غیرعامل ، بازدارندگی ، مقاومت ملی و توسعه پایدار' عنوان كرد و افزود : هرچند پدافند غیرعامل مسائلی همچون مقابله با خسارات و آسیب های بلایای طبیعی را نیز در بر می گیرد اما در دوره كنونی به دلیل تهاجم گسترده فرهنگی كه از سوی استكبار جهانی به ایران اسلامی در جریان است ، در طرح پدافند غیرعامل بیشتر توجهات معطوف به مقابله با جنگ نرم و روانی دشمن است.

پدافند غیرعامل هر اقدام غیرمسلحانه ای است كه موجب كاهش آسیب پذیری نیروی انسانی ، ساختمان ها ، تأسیسات و اسناد و شریان های كشور در مقابل عملیات خصمانه دشمن یا در مقابل سایر آسیب های احتمالی انجام می شود.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.