اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 4 آبان 1391 / کد مطلب: 4119 / نظرات: 0


1000 متر مربع از دیوارهای سبزوار نقاشی شد


مسئول واحد زیباسازی شهرداری سبزوار از انجام یک هزار متر مربع نقاشی دیواری در سطح شهرسبزوار خبرداد.

به گزارش سبزوارپیام ، حسین مقیسه در گفتگو با مهر اظهار داشت: از ابتدای امسال در راستای طراحی و بالا بردن کیفیت فضای شهر این حجم از نقاشی در 8 نقطه سطح شهر توسط هنرمندان سبزواری به ویژه استاد خوش صفت نقاشی ترسیم شده است.

وی حذف آلودگی های بصری را مهمترین هدف نقاشی های دیواریذکر کرد و گفت: نقاشی دیواری بهعنوان یکی از اشکال هنری در مقوله زیباسازی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی زیباسازی معابر عمومی، ساماندهی مبلمان شهری، بهبود آرامش روحی و روانی شهروندان وتغییر فضای ظاهری شهر را از دیگر اهدف ترسیم نقاشی و رنگ آمیزی دیوارهای شهرعنوان کرد.

مسئول واحد زیباسازی شهرداری سبزوارمحور نقاشی های دیواری ترسیم شده را مشتمل بر مضامین مختلف اجتماعی، فرهنگی و مذهبی عنوان و تصریح کرد:نقاشی های ترسیم شده بیانگر ارزشهای فرهنگی، دینی و هنری تاریخ ایران است که باروحیه شهروندان همخوانی دارد.

وی درباره کارکرد نقاشی های دیواری و نقش آن در انتقال پیام به شهروندان افزود: به عقیده من نقاشی دیواری الزاماً نباید مفهومی را برساند زیرا پیام رسالت نقاشی دیواری نیست، نقاشی ها فقط در جهت حذف آلودگی بصری و زیبایی چهره شهر نقش آفرین خواهند بود و کارکرد انتقال پیام را سایر عوامل مانند بیلبوردها و تلویزیون های شهری برعهده خواهند داشت.

مقیسه درباره افزایش تعداد نقاشی های دیواری بر روی دیوارهای شهر نیز گفت: 7 نقطه درخیابان های کاشفی شمالی، انقلاب و میدان های امام حسین (ع)، صاحب الزمان(عج) و بلوار سربداران شناسایی شده که در روزهای آینده ترسیم نقاشی بر روی آنها آغاز می شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر این کار فرهنگی و هنری در هر مکانی امکان پذیر نیست و  شهرداری فعلادر نظر دارد روی دیواره های خیابان های اصلی  نقاشی های دیواری را انجام دهد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.