اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 7 آبان 1391 / کد مطلب: 4140 / نظرات: 2

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار؛


بسیج بهترین محل برای فعالیت دانش آموزان است


بسیج بهترین محل برای فعالیت دانش آموزان است
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار گفت: بسیج بهترین محل برای فعالیت دانش آموزان در سطح کشور است.
به گزارش سبزوارپیام ، به نقل از ایسنا،سرهنگ پاسدار جعفر نمدچیان با اشاره به نزدیک شدن روز بسیج دانش آموزی، افزود: بسیج بیشترین جذابیت را برای جوانان دارد.
وی با اشاره به حدود 16 هزار دانش آموز بسیجی در واحدهای پوینده و پیشگام این شهرستان، استقبال از بسیج را بسیار مناسب ارزیابی کرد و ابراز داشت: مشوق‌های زیادی برای جذب دانش‌آموزان به بسیج همچون برگزاری اردوهای زیارتی، راهیان نور، مسابقات علمی، مسابقات فرهنگی و ... وجود دارد.
وی ادامه داد: حتی در برخی از واحدهای بسیج دانش‌آموزی با کمبود فرم مواجه می‌شویم.
نمدچیان از طرح " آیه های تمدن" کوتاه مدت و میان مدت برای کسب رتبه‌های زیر 1000 در کنکور توسط دانش‌آموزان و شناسایی دانش‌آموزان نخبه و بسیجی به عنوان کارگزاران و مسوولان آینده کشور در این طرح خبر داد.
وی اضافه کرد: به‌دنبال این هستیم که نیروهایی درتراز انقلاب اسلامی پرورش دهیم که در دست تدوین و بررسی است.
وی سپس در خصوص نقش دانش‌آموزان در سرنوشت و وقایع مهم کشور بیان کرد: امروز باید همچون زمان جنگ تحمیلی 70 درصد دانش آموزان نقش مفیدی داشته باشند.
وی به حضور موثر دانش‌آموزان در راهپیمایی‌های قبل از انقلاب، جنگ تحمیلی و سپس در بعد از جنگ و در بسیج سازندگی در ساخت سدها، پل‌ها، جاده‌ها و... پرداخت و اظهار داشت: امروز نیز شاهد حضور پرشور دانش آموزان بسیجی در عرصه آبادانی کشور در اردوهای جهادی هستیم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار با تاکید براینکه واحدهای بسیج دانش آموزی برنامه هایی برای فضای سایبری پیش بینی کرده‌اند، اذعان کرد: دانش‌آموزان در مقابله با جنگ نرم و توطئه های دشمنان در فضای سایبری نیز می توانند نقش موثری داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به استفاده دانش آموزان مقاطع ابتدایی از اینترنت خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در سن حساسی قرار دارند که باید نظارت خاصی از سوی والدین انجام شود اما باید از ایجاد اصطکاک جلوگیری کرد.
وی ادامه داد: باید والدین در بحث اینترنت تبحر کافی داشته باشند که علاوه بر والدین، مدیران، معاونان پرورشی و دبیران مدارس نیز باید در این خصوص نظارت‌های کافی را داشته باشند.
وی تاکید کرد: با برنامه های بسیج دانش آموزی اجازه ندهیم دشمن از فضای مجازی سواستفاده کند.
نمدچیان همچنین به تغییر رویکرد نظامی کتب دفاعی مدارس به رویکرد فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: معلمان آموزش لازم را در این خصوص دیده اند و از اول مهرماه سال جاری این تحول ایجاد شده است.
وی در ادامه برگزاری جشنواره‌های مختلف، برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی، فعالیت‌های عقیدتی و سیاسی، حلقه های تربیتی صالحین و... را از جمله برنامه های اجرایی در سطح واحدهای بسیج دانش آموزی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 95 درصد از مدارس سطح شهرستان دارای واحد بسیج دانش آموزی است، تصریح کرد: 5 درصد باقیمانده در اولین فرصت ایجاد می‌شود.

وی در خصوص اعتقادات نوجوانان و جوانان به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه " اگر پاینبدی نسل امروز به اعتقادات و ارزش‌ها بیشتر از نسل اول انقلاب نباشد، کمتر نیست " پرداخت و گفت: علی رغم مشکلات فرهنگی که دشمن به‌وجود آورده اما شاهد حضور فعال‌تر، شاداب‌تر و زنده‌تر نوجوانان و جوانان در صحنه های مختلف در شرایط کنونی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه معتقدم حضور جوانان پررنگ تر از اول انقلاب شده، ابراز داشت: حضور جوانان و نوجوانان را در سفر مقام معظم رهبری و استقبال پرشور این قشر را شاهد بودیم.

نمدچیان ادامه داد: در سفر اخیر مقام معظم رهبری شاهد جوانان و نوجوانانی بوده‌ایم که شاید در ظاهر اعتقادی نداشته باشند اما این سفر ثابت کرد که تمام این افراد پیرو و علاقمند به ولایت و رهبری و انقلاب هستند.

وی در ادامه به شعار سال جاری پرداخت و بیان کرد: مردم باید استفاده از کالاهای ایرانی و بیرون ریختن کالاهای خارجی را از ادارات و منازل سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه اگر از کالای داخلی استفاده کنیم کارخانه ها فعال شده و کارگران ایرانی وارد عرصه کار می شوند، اظهار داشت: اینگونه می توانیم فرهنگ کار را جا بیندازیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار با اعلام اینکه جوانان نباید به‌دنبال میز دولتی برای کار باشند، بر استفاده صحیح از ظرفیت های کشاورزی و دامداری برای اشتغال‌زایی تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی از مسوولان خواست بیش از گذشته برای رفع این مشکلات تلاش کنند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.