اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 8 آبان 1391 / کد مطلب: 4149 / نظرات: 0

در واکنش به نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا:


محسنی ثانی : اوباما و رامنی هر دو از لابی صهیونیسم خط می‌گیرند


محسنی ثانی : اوباما و رامنی هر دو از لابی صهیونیسم خط می‌گیرند

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در واکنش به یادداشت تهدیدآمیز اخیر میت رامنی نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: این تهدیدات پوچ و مصرف انتخاباتی دارد.

محمد رضا محسنی ثانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، عملکرد دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا در قبال ایران، گفت: در مجموع اقدامات دو حزب غالب آمریکا تاکنون تفاوت فاحشی با یکدیگر ندارد چون آبشخور و نقطه عزیمت هر دوی آنها لابی صهیونیستی است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با یادآوری فضای تبلبغی انتخابات در آمریکا گفت: هر دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه که در انتخابات  آمریکا حضور دارند برای پیروزی گاف‌های بزرگی به منظور شهرت در رسانه‌ها بیان می‌کنند.

وی افزود:  باراک اوباما گاهی از گفتگو صحبت می‌کند و مزایایی مذاکره را متذکر می‌شود ولی همین فرد شدیدترین موضع‌گیری‌ها را علیه ایران مطرح کرده است.

محسنی‌ثانی توضیح داد: ‌هر دو حزب غالب آمریکا در عمل ثابت کرده‌اند که یک نوع نگاه دارند و در سیاست‌خارجی همانند یکدیگر عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: یادداشت تهدیدآمیز میت رامنی صرفاً مصرف تبلیغاتی دارد و به منظور جلب نظر افکار عمومی صورت گرفته است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: تهدیدات میت رامنی برای جمهوری اسلامی تازگی ندارد چراکه در دوره اوباما که به اصطلاح طرفدار مذاکره بود گزینه جنگ روی میز دولت آمریکا قرار داشت ولی جایگاه و قدرت ایران اسلامی توانایی چنین عملی را از آنها سلب کرد.

وی سیاست برقراری صلح با قدرت را شکست خورده خواند و گفت: این سیاست عملاً در افغانستان و عراق اجرا شد، غرب به رهبری آمریکا با ادعای برقراری صلح و دموکراسی و کشف و انهدام سلاح‌های خطرناک شیمیایی وارد این کشور‌ها شدند ولی در عمل این کشور‌ها نه طعم صلح را چشیدند و نه رنگ دموکراسی را دیدند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: شرایط ایران با افغانستان و عراق تفاوت دارد و در صورت بروز هر اشتباهی غرب و آمریکا تاوان سختی را خواهند داد.

میت رامنی در یادداشت اخیر خود که در نشریه یو اس ای تودی منتشر شد اعلام کرد که از سیاست‌های ریگان در قبال ایران پیروی خواهد کرد و شرایط را برای نظام جمهوری اسلامی دشوار خواهد کرد./




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.