اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 8 آبان 1391 / کد مطلب: 4159 / نظرات: 0

مدیرکل پارلمانی سازمان شهرداری ها و دهیاری های :


طرح قیر یارانه ای برای کمک به شهرداری ها به مجلس ارایه می شود



 مدیرکل پارلمانی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت : برای کاستن از هزینه های شهرداری ها ، سازمان شهرداری های کشور با کمک تعدادی از نمایندگان مجلس درحال تنظیم طرح قیر یارانه ای برای استفاده شهرداری ها می باشد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، مهران کفّاش در همایش شهرداران و اعضای شوراهای شهرستان های سبزوار،جغتای ،جوین ،خوشاب ،داورزن و ششتمد از همکاری های نمایندگان سبزوار در مجلس شورای اسلامی با امور مربوط به سازمان شهرداری های کشور سپاسگزاری کرد.

وی گفت : مهندس علی سبحانی فر نماینده سبزوار یکی از طراحان اولیه همین طرح قیر یارانه ای برای شهرداری هاست که امیدواریم با پیگیری های نمایندگان در مجلس این طرح به تصویب برسد و بدین ترتیب کمی از هزینه های شهرداری ها را کاهش دهد.

وی سپس با اشاره به مشکلات اعتباری شهرداری های کشور گفت : طرح ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها نیز مدتی قبل به مجلس ارسال شد تا در صورت تصویب از این به بعد شهرداری ها بتوانند بعد از ارائه طرح های دارای توجیه از بانک های عامل تسهیلات مالی دریافت کنند.

کفّاش ادامه داد : یک راه حل دیگر که برای مشکل درآمد پایین شهرداری ها در برنامه پنجم توسعه اندیشیده شده ، چاپ و انتشار اوراق مشارکت است که شهرهایی که دارای طرح های موجه اقتصادی باشند ، می توانند از محل فروش این اوراق برای شهرداری های خود کسب درآمد کنند.

وی افزود : سبزوار با توجه به وسعت ، جمعیت و توانمندی هایی که دارد ، یکی از شهرهایی است که آمادگی استفاده از این اوراق مشارکت را دارد و همچنین شهرداری های شهرهای کوچک تر نیز که شاید به تنهایی شرایط استفاده از اوراق مشارکت را نداشته باشند ، می توانند با ایجاد یک کنسرسیوم با شهرداری سبزوار از محل فروش این اوراق مشارکت ، درآمدهای خود را افزایش دهند.

وی گفت : مصوب شده است که پنج هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای شهرداری ها اختصاص یابد که اگر هریک از شهرداری ها طرح دارای توجیهی ارائه کنند ، حق برخورداری از این اوراق مشارکت را به دست می آورند.

کفاش اظهار داشت : یک واقعیت در حوزه کار شهرداری ها این است که امروز همه می دانند و پذیرفته اند که با تکیه به کمک های دولت یا درآمدهای ناشی از محل دریافت عوارض از مردم نمی توان شهرها را اداره کرد بلکه در این خصوص لازم است شهرداری ها به دنبال سرمایه گذاران بخش خصوصی باشند و از طریق جلب مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در امور مختلف شهری درآمد خود را افزایش دهند.

این مسوول همچنین ابراز عقیده کرد : در امور شهری باید با نگاه علمی به مسایل نگاه کرد تا به نتیجه مناسب رسید.

وی سپس گفت : شهرداران کشور مشاوران بسیار خوبی دارند زیرا اعضای شوراهای شهر که ناظران مستقیم عملکرد شهرداران هستند ، اغلب افرادی آگاه به امور شهری و مسوولیت پذیر می باشند.

کفاش افزود : یکی از ضرورت های امروز شهرداری ها و شوراهای شهر این است که ظرفیت های مختلف شهرهای خود را به خوبی شناسایی کنند و برای سرمایه گذاری های مناسب طرح های مطالعاتی لازم را تهیه نموده و در اختیار نهادهای سرمایه گذار قرار دهند.

وی ادامه داد : ما سعی می کنیم موضوع شاخص جمعیت در توزیع اعتبارات شهرداری ها متعادل سازی شود ، تا شهرداری شهرهای کم جمعیت که از اعتبارات بسیار کمی برخوردارند ، از این به بعد با افزایش مناسب درآمدهایشان مواجه شوند.

مدیرکل پارلمانی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین گفت : در تقویم ملی کشور نیز مقرر شده است از سال آینده روز 14 تیر به نام روز شهرداری ها و دهیاری ها نامگذاری شود تا در این روز به صورت ویژه ای از زحمات و خدمات کارکنان شهرداری ها و دهیاری های کشور تقدیر شود.

وی افزود : بجز روز 14 تیر روز هفت مهر نیز در سال های گذشته در تقویم کشور به نام روز آتش نشان نامگذاری شده است و از آنجایی که آتش نشانی نیز از سازمان های تابعه شهرداری هاست ، در واقع این مجموعه تا کنون توانسته است در تقویم ملی کشور دو روز را به خود اختصاص دهد.

کفّاش ادامه داد : بعضی از مشاغل موجود در مجموعه شهرداری های کشور بسیار پرخطر و آسیب رسان هستند لذا در حال تلاش هستیم که این مشاغل را در زمره مشاغل سخت و زیان آور ثبت کنیم که این امر تا کنون در مورد شاغلین آرامستان ها تحقق یافته و کار در آرامستان ها از مدتی قبل جزء مشاغل سخت و زیان آور محسوب گردیده است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.