اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 11 آبان 1391 / کد مطلب: 4176 / نظرات: 0

بخشدار :


تعدادی از روستاهای بخش مرکزی سبزوار شاهد مهاجرت معکوس هستند.


تعدادی از روستاهای بخش مرکزی سبزوار شاهد مهاجرت معکوس هستند
بخشدار مرکزی سبزوار روز چهارشنبه اعلام کرد : تعدادی از روستاهای بخش مرکزی این شهرستان شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستا هستند.
  به گزارش سبزوارپیام ، محمد معلمی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران دلیل این امر را ارائه خدمات مناسب از جانب دولت در محدوده روستاها دانست که منجر می شود شهرنشینان برای فاصله گرفتن از مشکلات محیط شهری و به قصد تفریح و تنوع در روستاهای نزدیک سبزوار به ویژه مناطقی که دارای آب و هوای ییلاقی هستند ، تمایل نشان دهند و در آن روستاها اقدام به احداث ساختمان های مسکونی جدیدبکنند و به صورت موقت یا دائم در آنجا ساکن شوند.
وی همچنین اظهار داشت : بعضی از این ساخت و سازها که در روستاها انجام می شود غیرقانونی و غیراصولی هستند و می توانند روستاها را به لحاظ زیبایی ظاهری و نیز سلامت روانی و اجتماعی دچار آسیب کنند.
این مسئول سپس از طبس ، سنگ سفید و عشرت آباد به عنوان سه روستایی که بیشترین مشکل را در این زمینه تجربه کرده اند ،نام برد و اظهار داشت : برای حل این مشکل \"واحد فنی - مهندسی شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی\" نظارت خوبی را بر روند ساخت و سازهای روستایی و صدور پروانه های ساختمانی آغاز کرده است که به موجب آن ساخت و سازهای روستایی قانونمندتر شده و تا حد زیادی تحت کنترل قرار گرفته است.
وی همچنین به ایجاد و اجرای طرح های هادی روستایی ، ارائه وام های مناسب نوسازی از سوی دولت به روستائیان ، فعالیت خوب کمیسیون 99 در استانداری و ... اشاره کرد و گفت : انجام این فعالیت های نیز سهم موثری در کاهش ساخت و سازهای غیراصولی در روستاها و بهبود اوضاع داشته است.
معلمی براین اساس مدعی شد : هم اکنون وضعیت روستاهای بخش مرکزی سبزوار به لحاظ ساخت و سازهای غیرقانونی ، وضعیت بحرانی نیست و با ادامه اقدامات قانونی مناسب ، به وضعیت مطلوب دست پیدا خواهیم کرد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.