اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 17 آبان 1391 / کد مطلب: 4219 / نظرات: 0

امام جمعه ششتمد:


باید مراسمات دهه محرم باعث افزایش معرفت دینی شود


باید مراسمات دهه محرم باعث افزایش معرفت دینی شود

مهدی حسین پور /  امام جمعه ششتمد در آستانه محرم حسینی در جمع اعضاء هیئتهای مذهبی ششتمد گفت: خادمین هیئت های مذهبی بایستی تلاش نمایند تا مراسمات دهه محرم با خروجی مناسبی همراه باشد و برنامه های دهه محرم باید باعث افزایش معرفت دینی شرکت کنندگان را در بر داشته باشد.
به گزارش سبزوارپیام ، حجه الاسلام ثباتی مقدم افزود: مسئولین هیئتها تلاش نمایند که در کارها اخلاص وجود داشته باشد و اگر سعی کردید فعالیت شما همراه با اخلاص بود دارای ارزش فراوانی است.
وی ادامه داد: بپرهیز از به کاربردن آلات لهو و لعب که یکی از انحرافات مراسمات ماست باید ، یکی از دغدغه های مسئولین هیئت ها باشد.
امام جمعه ششتمد گفت: از متون مناسب برای مداحی ها استفاده شود و از اختلافات و شکاف در مراسمات بشدت بپرهیزید که از آسیب های جدی مراسمات دهه محرم می باشد.
حجه الاسلام ثباتی مقدم ادامه داد: عزاداری سیدالشهداء هر روز پررنگ تر از قبل برگزار می شود و این نشانه حدیث پیامبر اسلام (ص) می باشد که فرمود خداوند از شهادت سیدالشهداء حرارتی در دلهای مؤمنین ایجاد کرده که هر گز خاموش نمی شود.
وی گفت: هدف از آتش زدن خیمه ها و تاختن بر بدنهای قطعه قطعه شهدای کربلا این بود که این واقعه عظیم در کربلا مدفون شود و اثری از این حادثه باقی نماند و حتی تا سالها قبر مطهر سیدالشهداء نامشخص بود و در زمان امام جعفر صادق(ع) قبر امام حسین(ع) مشخص شد و باز بعد از مدتی متوکل اقدام به شخم زدن دشت کربلا نمود و این بار گرداب آب محل قبر امام را مشخص ساخت.
امام جمعه ششتمد ادامه داد: این عشق و علاقه و حرارت امروز به کشورهای دیگر نیز رسوخ کرده و برخی از بزرگان این کشورها به عظمت حادثه عظیم عاشورا و اسلام نیز پی برده اند.
وی اظهار داشت: رمز ماندگاری و سربلندی شیعه به لطف عاشورا ، مهدویت و مرجعیت است و باید تمام تلاش خود را در حفظ این سه رکن به کار ببندیم.
امام جمعه ششتمد ادامه داد: دشمن هر چه تلاش کرد که کربلا را از ما بگیرد نتوانست و حال تلاش خود را در تغییر مسیر آغاز نموده و باید ما متوجه باشیم که انحرافات در عزاداریها ما رسوخ نکند و بر عزاداری به نحوی که دین سفارش کرده عمل نمائیم.
مسئول هیأت عاشقان ثارالله ششتمد نیز به نمایندگی از اعضای هیئت های ششتمد گزارشی از مراسمات دهه محرم ارائه کرد و گفت: خوشبختانه در ششتمد که مردمی مؤمن و مذهبی دارد همه برنامه ها در یک مکان و با حضور هم هیئت ها و در زیر یک پرچم برگزار می شود.
حسین دوره گرد افزود: مراسمات از شب اول محرم آغاز خواهد شد و برنامه های متعددی از قبیل قرائت زیارت عاشورا ، سخنرانی ، مرثیه سرایی ، اجرای تعزیه ، علم گردانی ، نخل گردانی ، اطعام همه عزاداران در یک مکان و... از مهمترین برنامه های دهه محرم ششتمد است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.