اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 19 آبان 1391 / کد مطلب: 4243 / نظرات: 0


امام جمعه خوشاب : بایستی در جامعه كتابخوانی یك فرهنگ شود


امام جمعه خوشاب : بایستی در جامعه كتابخوانی یك فرهنگ شود
    
خوشاب - امام جمعه خوشاب گفت : بایستی در جامعه ما كتابخوانی یك فرهنگ و كتاب جزء سرمایه های هر انسان و جوان ایرانی به شمار آید .

به گزارش  سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام ' محمد صاحبی ' در خطبه های وحدت آفرین نمازجمعه این هفته شهرستان خوشاب افزود : متاسفانه در حال حاضر فرهنگ كتابخوانی در جامعه ما بسیار ضعیف و كتابخانه های ما خلوت است .

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری كه فرمودند ' برای یك فرد توفیق عظیمی است كه با كتاب مانوس و همواره در حال بهره گیری از آموختن كتاب باشد '، گفت : ما كتاب های آموزنده و مفیدی همچون كتاب های شهید مطهری را داریم كه برای بالا بردن سطح آگاهی و بینش جامعه بسیار مفید است .

خطیب جمعه خوشاب با تبریك 20 آبان ماه روز خانواده و تكریم بازنشستگان به بیان اهمیت خانواده برای تربیت فرزندان در اسلام پرداخت و افزود : والدین بویژه مادران بایستی توجه داشته باشند كه فرزندان خود را از سنین كودكی با مسائل شرعی و مذهبی و تربیت اسلامی آشنا كنند.

حجت الاسلام صاحبی اظهار داشت : در تربیت فرزندان همه متولیان امر مانند هیات امنای مساجد و امام جماعت نیز بایستی با بچه ها به گونه ای برخورد كنند تا آنان جذب مساجد و مراكز فرهنگی شوند.

وی روز 24 ذی الحجه روز نزول آیه تطهیر آیه ولایت را نیز به همه مسلمانان بویژه شیعیان تبریك گفت.

امام جمعه خوشاب در خطبه اول به شرح خطبه 237 نهج البلاغه پرداخت و گفت : در این خطبه امیرالمومنین (ع) سفارش به نیكوكاری می كند در قسمتی از این خطبه آن حضرت می فرمایند 'مردم تا زمانی كه زنده اید عمل نیكو انجام دهید زیرا پرونده ها باز و راه توبه آماده است خداوند فراریان را دعوت می كند و بدكاران امید بازگشت دارند '. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.